ثور 12, 1400 10:09 Asia/Kabul
  • حماس: دشمن صهیونیستی هویّت «قدس اشغالی» را نشانه رفته است
    حماس: دشمن صهیونیستی هویّت «قدس اشغالی» را نشانه رفته است

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن محکومیت گسترش شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، گفت دشمن صهیونیستی با این اقدامات هویّت فلسطینی قدس اشغالی را نشانه رفته است.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم، «فوزی برهوم» سخنگوی حماس امروز یکشنبه تاکید کرد، شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی موجب آواره شدن بیش از پیش فلسطینیان می‌شود و این مسأله را اکنون در منطقه «الشیخ جراح» در قدس اشغالی شاهد هستیم.

سخنگوی حماس تصریح کرد، بدون شک اقدام صهیونیست‌ها در گسترش شهرک‌سازی ها در قدس اشغالی و به ویژه الشیخ جراح، هویّت فلسطینیِ قدس اشغالی را نشانه رفته است.

برهوم گفت، افزایش شهرک‌سازی‌ها به ویژه در منطقه «شیخ جراح» محکوم است و مقابله با طرح‌های خصمانه رژیم صهیونیستی در گسترش شهرک سازی ها یک مسئولیت ملی است.

جنبش حماس در ادامه عموم فلسطینیان را به مقابله با طرح‌های خصمانه رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فراخواند و گفت فلسطینیان توطئه‌های مقامات این رژیم را در نهایت خنثی خواهند کرد.

حماس از اتحادیه عرب و جامعه بین‌الملل نیز دعوت کرد با طرح‌های رژیم صهیونیستی در قدس اعم از کوچاندن فلسطینیان و مصادره خانه‌ها و اراضی آنها مقابله کنند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد 23 دسامبر 2016 با تصویب  قطعنامه 2334 از رژیم صهیونیستی خواست، به طور کامل، همه فعالیت‌های شهرک‌ سازی خود را در مناطق فلسطینی نشین متوقف کند.

کلیدواژه