ثور 14, 1400 08:28 Asia/Kabul
  • بشار اسد: کار و تولید در شرایط جنگ، دفاع از میهن است
    بشار اسد: کار و تولید در شرایط جنگ، دفاع از میهن است

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد، کشوری که تولید نمی‌کند، کشور مستقلی نیست و کار در شرایط جنگ علاوه بر اینکه افتخار و اخلاق است، دفاع از میهن نیز شمرده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه روز دوشنبه در بازدید از تاسیسات کارخانه های صنعتی حسیاء در استان حمص سوریه که نخستین هدف گروه‌های تروریستی برای تجزیه سوریه بود، تاکید کرد افزایش تولید مهمترین هدف برای پیشرفت اقتصاد و بهره‌گیری از ظرفیت‌های انسانی و فنی موجود است.

بشار اسد در این بازدید  با کارگران، تکنسین‌ها و صاحبان کارخانه‌ها ملاقات کرد و در مورد روند تولید، نیازهای آن و راه‌های حمایت از بخش تولید با آنها گفت ‌وگوکرد.

بر اساس این گزارش، برخی از این کارخانه‌ها در شرایط دشوار در طول جنگ تحمیلی علیه سوریه تأسیس شده و در حمایت از اقتصاد ملی و تأمین بخش مهمی از نیازهای بازار سوریه در زمینه‌های مختلف نقش داشته است.

حمص از نظر جغرافیایی بزرگترین استان سوریه است  و با بیش از ۴۲ هزار کیلومتر مربع، ۲۲ درصد از خاک سوریه را دربرگرفته و  پس از استان‌های دمشق و حلب سومین شهر بزرگ سوریه از نظر جمعیت است و از همین رو اولین هدف گروه‌های تروریستی از ابتدای بحران سوریه بوده است. 

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎ های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد و ارتش  سوریه با کمک های مستشاری جمهوری اسلامی ایران  و حمایت روسیه توانست پرونده گروه تروریستی داعش را در این کشور ببندد.

دیگر گروهای تروریستی نیز درحال شکست خوردن هستند.

کلیدواژه