ثور 14, 1400 14:30 Asia/Kabul
  • عضو حماس: روز قدس نماد نبرد حق علیه باطل است
    عضو حماس: روز قدس نماد نبرد حق علیه باطل است

"محمود الزهار" عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز قدس را نماد نبرد میان حق و باطل برشمرد و گفت، هدف از تعیین این روز تحقق بخشیدن به آرمان آزادی فلسطین است.

«محمود الزهار» امروز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا از تعیین روز جهانی قدس از سوی حضرت امام خمینی (ره) به عنوان یک  انتخاب موفق نام برد و تاکید کرد، این روز نگاه ها را متوجه نبرد مستمر قدس می نماید.

عضو ارشد حماس از آزادسازی تمام سرزمین فلسطین از دریای مدیترانه تا رود اردن به عنوان اصل اساسی جهان اسلام و از بیت المقدس به عنوان مقدس ترین مکان برای مسلمانان جهان پس از مکه مکرمه و مدینه منوره نام برد.

الزهارعادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سوی برخی از کشورهای عربی را محکوم کرد و گفت: آنها از قلمرو اصول اساسی جهان اسلام خارج شده و در گردونه خیانت کاران به امت مسلمان قرار گرفتند. وظیفه ما در مقابل اشغالگران آن است که آنها را از سرزمین خود بیرون برانیم نه آنکه با آنها دست دوستی داده و رابطه برقرار کنیم.

عضو ارشد حماس از به رسمیت شناخته شدن رژیم صهیونیستی از سوی برخی از رژیم های عربی به عنوان انحراف واقعی و جرم و جنایت نام برد و خاطرنشان کرد، تمامی کشورهای عربی که اخیرا با دشمن صهیونیست روابط شان را بهبود بخشیده اند، شکست خواهند خورد و تمدن جدیدی بر پایه صلح و عدالت در جهان شکل خواهد گرفت.

محمود الزهار از قدس به عنوان قلب سرزمین فلسطین نام برد که اشغال آن به معنای اشغال تمام سرزمین فلسطین خواهد بود.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام‎گذاری شده ‏است.

کلیدواژه