ثور 17, 1400 12:31 Asia/Kabul
  • تاکید حماس بر ضرورت راهبرد جامع برای بازپس گیری «بیت المقدس»  
    تاکید حماس بر ضرورت راهبرد جامع برای بازپس گیری «بیت المقدس»  

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» بر ضرورت در پیش گرفتن راهبرد مبارزاتی برای بازپس گیری بیت المقدس و ارائه طرحی جامع برای مقابله با خطرهای پیش روی مساله فلسطین و قدس تاکید کرد.

به گزارش روز جمعه  مرکز اطلاع رسانی فلسطین؛ «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس تاکیدکرد، روز قدس روزی است که امام خمینی (رحمه الله) آن را نامگذاری کرد تا به جهانیان ثابت کند بیت‌المقدس همواره در قلب اقشار مختلف امت بوده و خواهد بود .

هنیه بابیان اینکه،عملیات یهودی‌سازی دشمن و تلاش‌ آنها برای بیرون راندن فلسطینیان از شهر قدس و سیطره بر مسجد الاقصی، نبرد در قدس را به نبرد هویت تبدیل کرده، افزود: امروز درکنار انتفاضه و مقاومت مردمی در قدس اشغالی باید بُعد مکمل آن یعنی یک مرجع رهبری برای ارائه استراتژی حرکت دراین مرحله نیز فراهم شود.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از جمهوری اسلامی ایران به خاطر پایبندی قاطع به حمایت از مقاومت فلسطین و تقویت پایداری ملت فلسطین و گرامیداشت هر ساله روز جهانی قدس تقدیر و تشکر کرد و گفت: حرکت در مسیر جهاد سیاسی، رسانه‌ای و مردمی تا رسیدن به خواسته و مراد امت اسلامی که همان آزادی قدس، مسجد الاقصی و مقدسات اسلامی و مسیحی در سرزمین قدس است، ادمه خواهد داشت.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام‎گذاری شده ‏است.

راهپیمایی «روز جهانی قدس» امسال جمعه 17 اردیبهشت/ثور (7 آوریل 2021 ) در بسیاری از کشوهای جهان برگزار می شود.

کلیدواژه