ثور 17, 1400 14:01 Asia/Kabul
  • بیانیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» به مناسبت «روز جهانی قدس»
    بیانیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» به مناسبت «روز جهانی قدس»

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در بیانیه ای به مناسبت روز جهانی قدس از تمامی فلسطینیان و امت اسلامی خواست برای دفاع از قدس و مسجدالاقصی به پا خیزند.

به گزارش  فلسطین الیوم؛ جنبش «حماس» امروز جمعه  دراین بیانیه اعلام کرد، نبرد با رژیم صهیونیستی در محله شیخ جراح، باب العامود و محوطه‌های مسجد الاقصی همچنان ادامه دارد.

حماس در بیانه خود عموم ملت فلسطین در هر مکانی به ویژه کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ را به حضور گسترده در محوطه‌های مسجد الاقصی در شب قدر و اعتکاف در آن تا صبح روز عید دعوت کرد .

در بخشی ازبیانیه حماس آمده است، از مقاومت قهرمان فلسطین در نوار غزه دعوت می‌کنیم در ایام باقی مانده از ماه مبارک رمضان اعلام بسیج عمومی کند تا به دشمن غاصب بفهماند که مقاومت با تمامی قدرت و امکاناتی که دارد همچون دژی محکم برای دفاع از قدس شریف و مسجد الاقصی ایستاده است.

جنبش حماس همچنین از تمامی فلسطینیان در خارج و نیز از امت اسلامی و عربی خواست برای دفاع از قدس به پا خیزند و در مقابله با تجاوزات اشغالگران علیه مسجد الاقصی سهمی داشته باشند .

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام‎گذاری شده ‏است.

راهپیمایی «روز جهانی قدس» امسال جمعه 17 اردیبهشت/ثور (7 آوریل 2021 ) در بسیاری از کشوهای جهان برگزار می شود.

کلیدواژه