ثور 21, 1400 10:16 Asia/Kabul
  • تداوم موشک باران شهرک های صهیونیستی/ هشدار مقاومت به رژیم صهیونیستی
    تداوم موشک باران شهرک های صهیونیستی/ هشدار مقاومت به رژیم صهیونیستی

مقاومت فلسطین در واکنش به تجاوزات رژیم صهیونیستی در قدس و مسجدالاقصی و در پی اتمام زمان ضرب‌الاجلی که داده بود، دهها موشک به سمت قدس اشغالی وشهرک های صهیونیستی شلیک کرد که این حملات همچنان ادامه دارد.

به گزارش رادیو دری، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، بامداد سه شنبه ۱۵۰ فروند موشک از باریکه غزه به شهرک های صهیونیستی هم مرز با غزه در فلسطین اشغالی شلیک شد و سامانه ضد موشکی این رژیم توانست ده ها فروند از این موشک ها را رهگیری و منهدم کند.

«ابوعبیده» سخنگوی گردان های عزالدین القسام گفت، حمله موشکی به مواضع رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی با موشک های دارای کلاهک های انفجاری با قدرت تخریبی بالا انجام گرفت و بُرد این موشک ها به ۱۲۰ کیلومتر می رسد و برای نخستین بار مورد استفاده قرار گرفت.

 گردانهای ناصر صلاح الدین شاخه نظامی کمیته های مقاومت مردمی فلسطین از شلیک 8 موشک از نوار غزه به طرف شهر عسقلان در جنوب اسرائیل خبر داد.

سخنگوی گردان‌های «عزالدین القسام» شاخه نظامی حماس، پیش تر در بیانیه ای برای خروج نظامیان صهیونیست از مسجدالاقصی ضرب الأجل تعیین کرده بود.

فشار موشک‌های مقاومت بر رژیم صهیونیستی جواب داد و نظامیان صهیونیست صحن های مسجدالاقصی را گشودند و هزاران فلسطینی نماز صبح خود را در صحن‌های مسجدالاقصی ادا کردند.

از سوی دیگر، جنگنده های رژیم صهیونیستی مناطقی در شمال و جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند که به گفته وزارت بهداشت فلسطین، بر اثر این حملات 24 فلسطینی شهید و 103 نفر زخمی شدند.

حملات هوایی اسرائیل در نزدیکی مبدل ها و خطوط اصلی جریان برق باعث قطعی برق در برخی مناطق نوار غزه از جمله منطقه وادی غزه ‏،‌ بخش هایی از شهر غزه و نیز اردوگاه های النصیرات و البریج شده است .

درهمین حال، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس هشدار داد، اگر اشغالگران تجاوز و رفتارهای تروریستی خود را در قدس و مسجد الاقصی متوقف نکنند، به رویارویی با متجاوزان ادامه می دهیم. 

اتاق عملیات مشترک گروههای مقاومت فلسطین در غزه نیز تأکید کرد، رژیم صهیونیستی باید به دلیل حماقتهای خود، حساب پس بدهد و دوران یکه‌ تازی‌اش در قدس به پایان رسیده است.

از سوی دیگر، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، اسرائیل با زور پاسخ خواهد داد و درگیری‌های فعلی ممکن است مدتی ادامه داشته باشد.

مسجد الاقصی و مناطق پیرامون آن در بیت المقدس و منطقه شیخ الجراح، طی روزهای اخیر تا به امروز، شاهد حملات شدید نظامیان صهیونیست بود که در نتیجه مقاومت فلسطینیان، چند صد تن از اهالی قدس اشغالی مجروح شدند.

شیخ الجراح از محله‌های شهر قدس است که رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست یهودی‌سازی این شهر و بیرون راندن فلسطینی‌ها از شهر و خانه خود، در حال کوچاندن مردم و ساکنان عرب و مسلمان محله و جایگزینی شهرک‌نشینان صهیونیست با فلسطینی‌ها است. 

کلیدواژه