ثور 25, 1400 16:49 Asia/Kabul
  • حداد عادل : شاهنامه متعلق به ملت‌های\
    حداد عادل : شاهنامه متعلق به ملت‌های\" منطقه اکو \" است

رئیس بنیاد سعدی تاکید کرد، شاهنامه متعلق به ملت‌های " منطقه اکو " است.

به گزارش رادیو دری،  " غلامعلی حداد عادل " رئیس بنیاد سعدی روز شنبه  در نشست مجازی "  پاسداشت زبان و ادبیات فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی "  گفت: فردوسی با شاهنامه خود حماسه جاودانه‌ای آفریده که تنها متعلق به یک ملت و کشور نیست، بلکه حماسه ملت‌های این منطقه است.
حداد عادل  افزود : کشورهای عضو اکو، تاریخ و جغرافیایی مشترک دارند که سبب پیدایش فرهنگ مشترک میان مردم این کشورها شده است و زبان فارسی، محمل و بستر این فرهنگ مشترک در طول تاریخ بوده است.

رئیس بنیاد سعدی با اشاره به جایگاه و نقش فردوسی در زبان فارسی افزود: کسی که بیش از همه در آغاز تاریخ زبان فارسی در ماندگاری و قوت زبان فارسی سهم دارد، حکیم ابوالقاسم فردوسی است و هرگاه نام زبان فارسی به میان بیاید، نام او به ذهن خطور می‌کند.
حداد عادل  تأکید کرد: جشن‌هایی مانند نوروز را فراموش نکنیم و این فرهنگ مشترک و زبان فارسی را وسیله‌ای برای انواع همکاری‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی قرار دهیم.

حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر بزرگ ایران در سال 329 هجری قمری (1020- 940 میلادی) در شهر توس، نزدیک شهر مشهد، مرکز استان خراسان رضوی، چشم به جهان گشود.

امروز (شنبه) 25 اردیبهشت/ثور در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم «ابوالقاسم فردوسی»، حماسه‌سرا و شاعر بزرگ ایرانی نام‌گذاری شده است.

کلیدواژه