ثور 26, 1403 14:38 Asia/Kabul

همسر شهید مدافع حرم و سوژه کتاب "خاتون و قوماندان" تاکید کرد: این کتاب برای همه سنین نکته، بحث و ایده دارد.

ام البنین حسینی در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری با اشاره به اینکه نویسنده کتاب خاتون و قوماندان هم در روز گرامیداشت مقام فردوسی در مشهد نشان فردوسی را دریافت کرده اظهار کرد: دریافت این نشان پله صعودی است برای همه کسانی که در حوزه مقاومت و جهاد سهمی داشته اند.

وی افزود: به نظر وی به عنوان سوژه کتاب، مطالب این اثر که سطر به سطر در زندگی اش اتفاق افتاده و به زیبایی پرداخته شده، حاوی نکات قابل استفاده برای تمام اقشار است.

خانم حسینی یاد آور شد که کتاب خاتون و قوماندان در مورد زندگی وی به عنوان همسر شهید مدافع حرم علیرضا توسلی ملق به ابوحامد است که متولد افغانستان می باشد و دوران کودکی و چهارده سال زندگی خود در کنار شهید توسلی را با قلم زیبای خانم مریم قربان زاده به تصویر کشیده و کار بسیار فاخری شده که سال گذشته هم به تقریظ مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی مزین شد.

همسر شهید توسلی بیان کرد که در کتاب به ویژگی های شهید مدافع حرم علیرضا توسلی از دیدگاه همسر و مادر فرزندان وی پرداخته شده که بارزترین خصوصیت وی همان خضوع، متانت، محبت و عشق نسبت به خانواده و اطرافیان بوده که همه این ها به خلوص وی برمی گردد.

وی اضافه کرد: در بحبوحه بحران ها، محدودیت ها و مشکلاتی که ممکن است در زندگی همه افراد به ویژه در زندگی مهاجرین رخ دهد، این محدودیت ها، محرومیت ها و سختی ها می تواند باعث رشد و ترقی افراد در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و خانوادگی شود و این درس بزرگ است.        

گفتنی است: هشتمین نشان فرهنگی و هنری "فردوسی" روز گذشته و در سالروز بزرگداشت این شاعر نامدار ایرانی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران به سه حماسه گر در حوزه های نبرد و حماسه سازی، پزوهش و ادبیات اعطا شد.

نخستین نشان فردوسی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به امیر علی حاجی زاده به عنوان حماسه ساز به سبب دلاورمردی هایش در عملیات وعده صادق نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعطا شد.

دومین نشان فردوسی به دکتر محمد جعفر یاحقی استاد دانشگاه و پژوهشگر عرصه ادبیات به عنوان حماسه پژوه اعطا شد.

سومین نشان فردوسی هم به مریم قربان زاده در عرصه حماسه سرایی به خاطر نگارش چندین کتاب در عرصه حماسه و ادبیات حماسی بویژه کتاب "خاتون و قوماندان" اعطا شد.

 

کلیدواژه