خالد البطش: حمایت‌های رهبر انقلاب اسلامی از فلسطین بیانگر پشتوانه قدرتمند مقاومت است
(last modified 1400-03-04T04:23:52+00:00 )
جوزا 04, 1400 08:53 Asia/Kabul
  • خالد البطش: حمایت‌های رهبر انقلاب اسلامی از فلسطین بیانگر پشتوانه قدرتمند مقاومت است
    خالد البطش: حمایت‌های رهبر انقلاب اسلامی از فلسطین بیانگر پشتوانه قدرتمند مقاومت است

عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به حمایت‌های رهبر معظم انقلاب از مقاومت فلسطین، گفت زمانی که ایشان صراحتاً از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مقاومت فلسطین سخن می‌گویند، جهانیان متوجه می شوند که مقاومت فلسطین از یک پشتوانه قدرتمند برخوردار است.

«خالد البطش» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز دوشنبه گفت: قدس قبله اول مسلمانان جهان است و پیروزی حاصل شده در جریان نبرد ۱۲ روزه غزه نیز متعلق به امت اسلامی و عربی و تمامی آزادگان است.

وی با بیان اینکه وظیفه همگان در برابر مسأله فلسطین مقابله با روند عادی‌سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی است، گفت مهمترین وظیفه امت‌های عربی و اسلامی در قبال فلسطین و نیز آزادگان در سراسر جهان، تلاش برای آزادسازی قدس است.

البطش همچنین گفت مهمترین دستاورد و نتیجه نبرد ۱۲ روزه، این بود که دشمن صهیونیستی فهمید قدس تنها نیست. موشک‌هایی که گروه‌های مقاومت به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک کردند این پیام را به صهیونیست‌ها مخابره کرد که آنها نمی‌توانند حاکمیت خود را بر قدس اعمال کنند و این شهر تا ابد پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند.

این عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تصریح کرد صهیونیست‌ها علی‌رغم برخورداری از تکنولوژی و تسلیحات نظامی پیشرفته به خوبی می‌دانند که در عرصه میدانی کاملاً ضعیف هستند. این در حالی است که مقاومت فلسطین خود تسلیحاتش را ساخته است. این اراده و قدرت انسانی است که نتایج نبردها را تعیین می‌کند.

خالد البطش همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد بیانات رهبر معظم انقلاب این پیام را مخابره می‌کند که ما فرزندان یک امت واحد هستیم. زمانی که ایشان صراحتاً از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مقاومت فلسطین سخن می‌گویند، جهانیان متوجه می شوند که مقاومت فلسطین از یک پشتوانه قدرتمند برخوردار است.

البطش با اشاره به نقش شهید سلیمانی در تقویت مقاومت، گفت یکی از موشک‌های به کار گرفته شده توسط مقاومت در نبرد اخیر غزه، موشک «قاسم» بود که قوی‌ترین موشک حماس محسوب می‌شود. این موشک به پاس خدمات شهید سلیمانی تحت عنوان «قاسم» نامگذاری شد. استفاده از این موشک یکی از بزرگترین غافلگیری‌ها برای رژیم صهیونیستی بود.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی بسیار ضعیف‌تر از آن است که برخی تصور می‌کنند، تاکید کرد مقاومت قادر است شکست‌های استراتژیکی را به صهیونیست‌ها تحمیل کند.

کلیدواژه