جوزا 04, 1400 12:51 Asia/Kabul
  • پیشنهاد حماس به ساکنان بیت‌المقدس برای مقابله با صهیونیست‌ها
    پیشنهاد حماس به ساکنان بیت‌المقدس برای مقابله با صهیونیست‌ها

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، به ساکنان بیت‌المقدس پیشنهاد کرد برای پاسخ به تداوم تجاوزهای نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست، در صحن «البراق» نماز بخوانند.

به گزارش رادیو دری؛ «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس طی پستی در توئیتر نوشت: صحن البراق بخشی اصلی از مسجدالاقصی مبارک است که در آن دو مسجد المغاربه و البراق قرار دارد و دفاع مردم ما در قدس و داخل فلسطین اشغالی از قبله نخست مسلمانان و محل معراج رسول اکرم(ص) افتخار و نعمتی است از جانب خداوند،  بنابراین  نباید صحن البراق و ادای نماز در آن را فراموش کرد، زیرا این بهترین پاسخ به صهیونیستها است.

رژیم صهیونیستی با سوء استفاده از بی توجهی جامعه جهانی، با افزایش حفاری‌ها در صحن البراق، بخش زیادی از پروژه ساخت هیکل سلیمان (معبد سلیمان) را پیش برده است.

اداره اوقاف اسلامی قدس بارها  هشدار داده، حفاری‌های زیر مسجد الاقصی مغایر با حقوق بشردوستانه بین المللی و تصمیم‌های یونسکو در این خصوص است.

در همین حال، نظامیان و شهرک‌ نشینان صهیونیست از روز یکشنبه و تنها دو روز پس از اعلام آتش‌بس میان نیروهای مقاومت و اسراییل که به اصرار کابینه رژیم صهیونیستی صورت گرفت، اقدامات تحریک آمیز خود علیه مسجدالاقصی را از سر گرفته و با تشدید تدابیر نظامی در مسجدالاقصی وضرب و شتم فلسطینیان در محله  الشیخ جراح  و قدس اشغالی، شماری ازشهروندان فلسطینی را نیز بازداشت کردند. 

درپی این اقدامات، گروه‌های مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی هشداردادند، اگر  به تعهداتش درباره آتش بس عمل نکند درگیریها ازسر گرفته می‎شود.

کلیدواژه