عمار الحکیم: ایستادگی ملت فلسطین، شایسته تحسین است
(last modified 1400-03-06T07:33:42+00:00 )
جوزا 06, 1400 12:03 Asia/Kabul
  • عمار الحکیم: ایستادگی ملت فلسطین، شایسته تحسین است
    عمار الحکیم: ایستادگی ملت فلسطین، شایسته تحسین است

رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار با وزیر خارجه فلسطین، پیروزی برآمده از ایستادگی ملت فلسطین در جنگ اخیر با رژیم صهیونیستی را شایسته تحسین دانست.

به گزارش رادیو دری، دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی عراق اعلام کرد سید عمار الحکیم با «ریاض المالکی» در دفتر این جریان و با حضور گروهی از سران ائتلاف نیروهای حکومت ملی و نیز «احمد العقل»، سفیر فلسطین در بغداد دیدار و گفتگو کرد.

حکیم در این دیدار بر اهمیت بهره‌برداری از پیروزی اخیر برای افزایش وحدت ملی و تعیین قطب نمای اختلافات به سمت رویارویی با رژیم صهیونیستی و کنار گذاشتن اختلافات داخلی تأکید و خاطرنشان کرد که مساله فلسطین مشمول مرور زمان نمی‌شود.

وی افزود مهم‌ترین اولویت فلسطینیان برای دستیابی به حقوقشان تقویت جبهه داخلی و همکاری همه نیروهای فلسطینی است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با تکرار مواضع پیشین درباره مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل، بر حق فلسطینیان در داشتن کشوری مستقل و برخورداری از کرامت و حق آوارگان فلسطینی در بازگشت به سرزمین‌هایشان تأکید کرد.

حکیم همچنین گفت ملت، دولت، مرجعیت و فعالان اجتماعی در عراق همگی حامی فلسطین هستند و این موضوع مورد اتفاق نظر همه گروه‌های و طیف‌ها عراقی است.

عراق یکی از کشورهای حامی فلسطین در جنگ 12 روزه اخیر بود. مردم عراق نیز با برگزاری تظاهرات، ضمن محکوم کردن جنایت‌های رژیم اسرائیل، حمایت خود را از ملت فلسطین اعلام کردند.

کلیدواژه