جوزا 18, 1400 11:13 Asia/Kabul
  • سازمان آزادی‌بخش فلسطین: خواستار تشکیل دولت وفاق ملی هستیم
    سازمان آزادی‌بخش فلسطین: خواستار تشکیل دولت وفاق ملی هستیم

کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین گفت، خواستار تشکیل دولت وفاق ملی است که منعکس کننده برنامه‌ها، سیاستها و تعامل آن با جامعه بین‌الملل باشد.

به گزارش رادیو دری،  کمیته اجرایی سازمان آزادی‌ بخش فلسطین (ساف) امروز سه شنبه در بیانیه ای  تأکید کرد، باید گفت‌وگوهای ملی بین همه فراکسیونها و گروههای فلسطینی ادامه یابد و هدف از این گفت‌وگوها، اجرای توافقات امضا شده در راستای حل اختلافات میان گروههای فلسطینی است. 

کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین تصریح کرد، تشکیل دولت وفاق ملی می‌تواند روند سرعت بازسازی نوار غزه با شتاب بخشد و باعث آغاز فرآیند سیاسی شود که به اشغالگری پایان دهد و قطعنامه‌های سازمان ملل اجرایی شود.

درهمین حال، «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین گفت، قضیه و آرمان فلسطین، درخشش خود را بار دیگر به دست آورد و در صدر فعالیت‌های جهانی قرار گرفت و ما می‌خواهیم از طریق گفت‌وگوی قاهره، شکاف میان کرانه باختری و غزه پایان یابد.

«یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در غزه نیز هفته پیش اعلام کرده بود که در روزهای آینده گفت‌وگوهایی جدی در قاهره برای متحد کردن موضع فلسطینیان صورت خواهد گرفت.

کلیدواژه