طرح مخالفان نتانیاهو برای ممنوع‌کردن حضور دوباره وی در انتخابات
(last modified 1400-03-18T07:11:38+00:00 )
جوزا 18, 1400 11:41 Asia/Kabul
  • طرح مخالفان نتانیاهو برای ممنوع‌کردن حضور دوباره وی در انتخابات
    طرح مخالفان نتانیاهو برای ممنوع‌کردن حضور دوباره وی در انتخابات

همزمان با آخرین تقلاهای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیوینستی برای باقی‌ماندن در قدرت، مخالفان او نیز به‌ دنبال جلوگیری از حضور دوباره وی در عرصه سیاسی هستند.

به گزارش رادیو دری، «یائیر لاپید» رئیس حزب یش‌عتید و «نفتالی بنِت» رئیس حزب یامینا که به‌همراه شش حزب دیگر کابینه ائتلافی تشکیل دادند، طرحی را برای ممنوع‌ کردن نامزدی دوباره نتانیاهو در انتخابات‌ آتی آماده کرده‌اند.

طبق متن توافق ائتلاف کابینه جدید، طرحی در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) تصویب خواهد شد که حضور یک چهره سیاسی که به‌ مدت حداقل چهار سال نخست‌ وزیر بوده را در انتخابات بعدی کنست، ممنوع می‌ کند.

بر اساس مفاد این قانون، فقط نتانیاهو شامل این قانون می‌شود، زیرا او به مدت ۱۲ سال پیاپی در سمت نخست‌وزیری حضور داشته است واگر قانون مذکور تصویب شود، نتانیاهو نمی‌تواند در انتخابات‌های آتی برای نمایندگی کنست نامزد شود.

پیش از این، «نفتالی بنت» با اشاره به دروغگویی‌ های متعدد نتانیاهو برای باقی‌ ماندن در قدرت، خطاب به او توصیه کرد دست از این سمت بکشد و برای کابینه بعدی زمین سوخته بجای نگذارد.

چند روزپیش، لاپید در نامه‌ای به «رووین ریولین»‌ رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد، کابینه ائتلافی را با هفت حزب دیگر شامل یامینا، کارگر، لیست مشترک اعراب، آبی‌وسفید، اسرائیل بیتُنا، امید جدید و مرتص تشکیل داده است. 

در این توافق کابینه که نخست‌ وزیری آن به‌ صورت چرخشی است، بنت به‌ عنوان رئیس حزب یامینا ابتدا به مدت دو سال نخست‌وزیر این رژیم خواهد بود و در نیمه دیگر (دو سال بعدی) لاپید در این سمت قرار می‌گیرد.

 

روزهای جهنمی نتانیاهو؛ رقبا در آستانه تشکیل کابینه

کلیدواژه