جوزا 23, 1400 18:20 Asia/Kabul
  • دعوت حماس از ساکنان قدس برای حمایت از مسجدالاقصی
    دعوت حماس از ساکنان قدس برای حمایت از مسجدالاقصی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به برگزاری راهپیمایی پرچم، مردم این سرزمین را به حضور در بخش قدیمی قدس و مسجدالاقصی دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «محمد حماده» سخنگوی حماس امروز یکشنبه خطاب به فلسطینیان ساکن قدس گفت‌: شما مردم مقاوم ومحافظان قدس، به ملت های جهان ثبات و مقاومت در برابر اشغالگری را آموختید تا اشغالگران نتوانند اراده خود را به شما تحمیل کنند و هویت و شکل قدس را تغییر دهند. 

حماده تاکید کرد، اشغالگران صهیونیست بار دیگر می خواهند با حضور در کوچه‌ها و محله‌های قدس این شهر را ناپاک و پرچم رژیم رو به نابودی رژیم صهیونیستی را برافراشته کنند و این اقدام آن‌ها نه از روی اعتماد و اقتدار، بلکه به دلیل شکست و زوال آنهاست.

سخنگوی حماس مردم قدس را به آماده باش و جمع شدن در مسجدالاقصی و خیابان‌های قدس فرا خواند تا این فرصت از شهرک نشینان صهیونیست برای رسیدن به خواسته هایشان گرفته شود.

حماده تصریح کرد، روز سه شنبه روز دعوت عمومی و حمایت از مسجدالاقصی و روز خشم و به چالش کشیدن اشغالگران خواهد بود پس به جهانیان نشان دهید که در قدس چه خواهید کرد و بهترین شمشیر برای قدس و مسجدالاقصی باشید.

رژیم صهیونیستی قصد دارد، سه شنبه هفته جاری مراسم موسوم به «راهپیمایی پرچم» در قدس را که چند بار به تعویق افتاده، برگزار کند. در این مراسم که توسط سازمان‌های نژادپرست صهیونیستی و شهرک‌نشینان افراطی برنامه‌ریزی شده، قرار است صهیونیست‌ها با تجمع در خیابان‌های قدس اشغالی و تکان‌دادن پرچم رژیم جعلی صهیونیستی، بر لزوم پاکسازی نژادی علیه فلسطینی‌ها تاکید کنند.

درهمین حال، کمیته پیگیری نیرو‌های ملی و اسلامی در فلسطین نیز از همه مردم مقاوم و قهرمان فلسطین در سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۴۸ و نیز ساکن در کرانه باختری اشغالی خواست روز سه شنبه به منظور حمایت از مسجد الاقصی، به سمت این مسجد راهپیمایی کنند.

پیشنهاد حماس به ساکنان بیت‌المقدس برای مقابله با صهیونیست‌ها

کلیدواژه