اسد 03, 1400 08:44 Asia/Kabul
  • حزب الله: به دنبال تشکیل کابینه‌ای به سود مردم لبنان هستیم
    حزب الله: به دنبال تشکیل کابینه‌ای به سود مردم لبنان هستیم

رئیس شورای سیاسی حزب‌الله لبنان بر لزوم تشکیل کابینه در این کشور به سود مردم لبنان تأکید کرد.

به گزارش رادیو دری، سید «ابراهیم امین السید» رئیس شورای سیاسی حزب‌الله لبنان شنبه شب در جشنی که به مناسبت سالگرد پیروزی جنگ ۳۳ روزه در مرکز فرهنگی حضرت امام خمینی (ره) در بعلبک برگزار شد گفت، آنچه مدنظر این جنبش بوده، این است که کابینه‌ای نه به سود سیاستمداران بلکه به سود مردم لبنان تشکیل شود.

السید تصریح کرد، حزب الله اهمیت نمی‌دهد که چه رئیسی برای تشکیل کابینه انتخاب می‌شود؛ اما تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا خواری و توهین به ملت را از بین ببرد و در این مسیر نسبت به هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.

السید هشدار داد، هر کس فکر می‌کند مقاومت تحت هر شرایطی مواضع راهبردی خود را ترک خواهد کرد، در توهم به سر می‌برد.

رئیس شورای سیاسی حزب‌الله خاطر نشان کرد، آنچه مقاومت در جنگ ۳۳ روزه انجام داد، در راستای نابودی رژیم صهیونیستی بود و عظمت پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه شکست رژیم صهیونیستی را پایه گذاری و این رژیم را مجبور کرد درباره سرنوشت و آینده خود ابراز نگرانی کند.

بعد از انفجار بندر بیروت در 4 اوت 2020 /14 اسد 1399 و استعفای حسان دیاب، نخست وزیر وقت لبنان، سعد الحریری و میشل عون، هنوز هم برای تشکیل یک دولت با هم به نتیجه نرسیده اند و این امر موانعی را در روند تشکیل یک دولت کارآمد ایجاد کرده است. در عین حال دخالتهای برخی از کشورها نظیر عربستان، آمریکا و فرانسه نیز مانع بزرگی برای حل بحران سیاسی در لبنان شده است.

انصراف «قابل انتظار» سعد الحریری از تشکیل کابینه لبنان

کلیدواژه