سنبله 15, 1400 13:53 Asia/Kabul

شش اسیر فلسطینی موفق شدند با حفر تونل، از یکی از زندانهای رژیم صهیونیستی که تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد، فرار کنند.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند، شش اسیر فلسطینی  از طریق حفر تونل  به طول ده ها متر از زندان «جلبوع»  در نزدیکی «بیسان» در شمال فلسطین اشغالی  فرارکردند .

بر اساس این گزارش ، پنج نفر ازاین اسرا از جنبش جهاد اسلامی و نفر ششم «زکریا الزبیدی» فرمانده سابق «کتائب شهداء الاقصی»از جنبش فتح فلسطین است.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی دراینباره اعلام کرد، در پی فرار اسیران  فلسطینی ، وضعیت آماده‌باش در میان نظامیان صهیونیست اعلام  و عملیات جستجوی گسترده‌ با استفاده ازبالگرد و پهپاد آغاز شده است. 

یک منبع در «شاباک»  اعلام کرد ، نگرانی‌ها در این باره به دلیل دو مسأله است؛ اول اینکه این اسرای فراری قصد انجام عملیات در فلسطین اشغالی راداشته باشند و دوم اینکه بخواهند از طریق مرزهای اردن از فلسطین اشغالی  خارج شوند.

منابع صهیونیستی این اتفاق را یکی از خطرناک‌ترین حوادث امنیتی خوانده‌ وخبرنگاران نظامی و روزنامه‌نگاران از مخابره این خبر شوکه شده‌اند.

«فوزی برهوم» سخنگوی حماس اظهارداشت:  این پیروزی چالشی حقیقی را در برابر نهادهای امنیتی صهیونیستی قرار داد که خود را شکست‌ناپذیر می‌دانستند.

برهوم افزود:  فرار اسرای فلسطینی  ثابت کرد که دشمن صهیونیستی علیرغم تمامی امکاناتی که در اختیار دارد، هرگز پیروز نخواهد شد  و مبارزه ملت فلسطین برای آزادی حتی در داخل زندان هم ادامه خواهد داشت.

پیش از این نیز جنبشهای حماس ، جهاد اسلامی  و مجاهدین فلسطین  دربیانیه هایی  فراراسرای فلسطینی را  یک پیروزی بزرگ دانسته  و اعلام کردند، فرار این اسرا اقدامی قهرمانانه بود که سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی را به لرزه درآورد.

‫زندان جلبوع با نظارت کارشناسان ایرلندی ساخته و در سال ۲۰۰۴ افتتاح شد. این زندان در نزدیکی زندان «شطه» قرار دارد و زندانی فوق امنیتی است که بیشترین حفاظت از آن انجام می‌شود. رژیم صهیونیستی اسرایی را که محکوم به انجام عملیات در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ هستند در این زندان نگهداری می‌کنند.

کلیدواژه