سنبله 22, 1400 19:04 Asia/Kabul
  • محمد اشتیه: صلیب سرخ و سازمان ملل پیگیر وضعیت اسرای فلسطینی باشند
    محمد اشتیه: صلیب سرخ و سازمان ملل پیگیر وضعیت اسرای فلسطینی باشند

نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان، تل‌آویو را مسئول جان اسرای فلسطینی دانست و از صلیب سرخ و سازمان ملل خواست به وضعیت اسیران دربند در زندان‌های صهیونیستی رسیدگی کنند.

به گزارش رادیودری، در پی سرکوب‌های اخیر اسرای فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی، «محمد اشتیه» نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان درسخنانی تاکید کرد: صلیب سرخ و سازمان ملل با  پیگیری های خود باید از عدم شکنجه و ظلم به اسرای فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی مطمئن شوند.

آشتیه  تصریح کرد : سازمانهای بین المللی می بایست رژیم صهیونیستی را به اجرای کنوانسیون سوم ژنو در مورد اسرا ملزم کنند.

شش اسیر فلسطینی  دوشنبه هفته گذشته (6 سپتامبر)موفق شدند با  حفر تونل در زندان فوق امنیتی «جلبوع» در شمال فلسطین اشغالی از این زندان فرار کنند، رژیم صهیونیستی چند روز بعد و پس از جستجوی فراوان  4 تن از این اسرای فلسطینی را مجددا  بازداشت کرد.

در پی  رویداد، نیروهای امنیتی رژیم  صهیونیستی  علاوه بر اینکه، اقدامات خصمانه  خود علیه زندانیان فلسطینی را تشدید کردند، به محض دستگیری «زکریا الزبیدی» یکی از چهار اسیر فلسطینی بازداشت شده وی را مورد شکنجه شدید قراردادند. 

« ایتامار بن گویر» عضو کنست اسرائیل هم خواستار اعدام اسرای فلسطینی به جای بازداشت آنها شد.

درچنین شرایطی، گروه‌های فلسطینی  پیامی شدیداللحن  را از طریق مصر برای رژیم صهیونیستی فرستاده و تهدید کرده‌اند، درصورت ادامه سرکوب اسرا، تمام توافق‌های آتش‌بس سابق با این رژیم  را  لغو خواهند کرد.

کلیدواژه