سنبله 28, 1400 14:41 Asia/Kabul
  • هشدار جنبش حماس درباره خطرات عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی
    هشدار جنبش حماس درباره خطرات عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) نسبت به خطر امضای توافقنامه های عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و پیامدهای آن بر آرمان ملت فلسطین هشدار داد.

به گزارش رادیو دری به نقل از شبکه الجزیره، جنبش حماس امروز یکشنبه در بیانیه ای به مناسبت نخستین سالروز امضای توافقنامه عادی سازی روابط میان امارات و بحرین با رژیم اسرائیل در تاریخ 15سپتامبر 2020،(25 سنبله 1399) ازهمه کسانی که این توافقنامه های شوم را امضا کردند درخواست کرد تا این مسیر سیاسی اشتباه را سریعا اصلاح کنند.

حماس تاکید کرد، کسانی که توافقنامه های عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کردند، باید با آرمانهای ملت های منطقه که با همه فرایندها و اشکال مختلف همزیستی مسالمت آمیز و عادی سازی روابط با اسرائیل مخالفند، هماهنگ باشند.

جنبش حماس از ملت های عربی و اسلامی هم خواست به نقش ملی خود در دفاع از فلسطین و جایگاه آن به عنوان مسئله اساسی امت اسلامی عمل کنند.

13 اوت2020 (23 اسد 1399) در پی تلاش‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا برای تسهیل روند عادی‌سازی روابط  رژیم های عربی با رژیم صهیونیستی،  امارات و اسرائیل  بر سر عادی سازی کامل روابط دیپلماتیک به توافق رسیدند.

تاکید حماس بر پایبندی به اصول ثابت ملی و مقاومت

کلیدواژه