سنبله 29, 1400 15:13 Asia/Kabul
  • کربلاء میزبان بیش از 11 هزار موکب در اربعین حسینی(ع)
    کربلاء میزبان بیش از 11 هزار موکب در اربعین حسینی(ع)

آستان قدس حسینی و عباسی (علیهما السلام)، از صدور مجوز برای بیش از 11 هزار موکب داخلی و خارجی برای شرکت در مراسم اربعین در کربلای معلی خبر داد.

به گزارش رادیودری، "ریاض نعمه السلمان" مسئول آستان قدس حسینی و عباسی (ع)، بخش شعائر، موکب‌ها و هیأت‌های حسینی در عراق و جهان اسلام (ع) شمار موکب‌های شرکت‌کننده در مراسم اربعین امسال را اعلام کرد.

ریاض نعمه السلمان افزود: بیش از ۱۱ هزار و ۳۵۶ موکب عزاداری و خدماتی از کلیه استان‌های عراق و بیش از ۵۹ موکب عربی و خارجی ثبت شده‌اند که در مراسم اربعین امسال در کربلای معلی مشارکت خواهند داشت.

مسول آستان قدس حسینی در عراق گفت: موکب‌های خارجی از کشورهای چین، سوئد، جمهوری اسلامی ایران، عربستان سعودی، سوریه، لبنان، پاکستان، هند، نیجریه، کنیا و ...حضور دارند.

در این گزارش‌های آمده است، کلیه مسیرهای منتهی به شهر مقدس کربلاء این روزها همانند سال‌های گذشته شاهد حضور حماسی عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

20 صفر 1443 هجری قمری (27 سپتامبر 2021)، اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع)  امام سوم شیعیان جهان و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است و زائران  در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد شهر کربلا در جنوب عراق می‌شوند.

حضور میلیونی زائران اربعین حسینی در کربلا 

کلیدواژه