میزان 06, 1400 10:17 Asia/Kabul
  • رئیس جمهور عراق: از درس‌های جاودانه اربعین الهام بگیریم
    رئیس جمهور عراق: از درس‌های جاودانه اربعین الهام بگیریم

رئیس جمهور عراق تاکید کرد، راهپیمایی مردم عراق در اربعین تجسم پافشاری آنها بر برخورداری از کشوری با حاکمیت کامل و امنیت و صلح در کنار همسایگان خود است.

به گزارش رادیو دری، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق روز دوشنبه در توئیتی نوشت،  باید از درس‌های جاودانه اربعین قیام امام حسین (ع) به عنوان راهی برای ایجاد اصلاحات به سمت کشوری مقتدر که مبتنی بر اراده آزاد عراقی‌هاست، الهام بگیریم.

صالح افزود، راهپیمایی به سمت کربلای معلی تجسم واقعی پافشاری آنها بر برخورداری از کشوری است که ضامن امنیت و حقوق آنها در زندگی آزاد و شرافتمندانه باشد، کشوری که  با داشتن حاکمیت کامل و امنیت و صلح در کنار همسایگان خود به سر برد.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق نیز در توئیتی نوشت، مراسم اربعین امام حسین (ع) و یاران صالح او برجسته‌ترین و بزرگترین اعتراض انسانی ادامه‌دار در طول تاریخ علیه نقض حقوق بشر بشمار میرود.

الکاظمی افزود، اربعین حسینی  تاکیدی بر این مساله است که مقابله با چنین نقض‌هایی در عراق در طول مراحل آن، ماموریت آسانی نیست و تنها با نیت‌های خیر اجرا نمی‌شود.

منابع عراقی روز دوشنبه از حضور گسترده زائران  در مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی خبر دادند.

20 صفر 1443 هجری قمری (27 سپتامبر 2021)، اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان و یاران با وفای ایشان در صحرای کربلا است؛ میلیون‌ها زائر از سراسر جهان در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد  شهر کربلا در جنوب عراق می‌شوند.

نخست وزیر عراق: خدمت به زائران ابا عبدالله الحسین(ع) یک تکلیف بزرگ است

کلیدواژه