میزان 06, 1400 15:17 Asia/Kabul
  • تجمع همبستگی با اسیران فلسطینی در بیت‌لحم
    تجمع همبستگی با اسیران فلسطینی در بیت‌لحم

منابع فلسطینی از تجمع همبستگی فعالان و انجمن های آزادگان فلسطینی در شهر بیت لحم در کرانه باختری با اسرای فلسطینی خبر دادند.

به گزارش رادیودری به نقل از پایگاه اینترنتی سمانیوز، سازمان اسرا و آزادگان، مجمع اسرای فلسطینی و جمعیت آزادگان فلسطینی با همکاری نیروها و انجمن های بیت لحم برای اعلام همبستگی با اسرا، امروز سه شنبه تجمعی را در برابر مقر صلیب سرخ جهانی در شهر بیت لحم سازماندهی کردند.

استاندار بیت لحم و تعدادی دیگر از مقامات به همراه مسئولان سازمان ها و انجمن ها در این تجمع حضور داشتند.

استاندار بیت لحم ضمن تقدیر از مبارزه و فداکاری اسرا و نقش آنها در تاریخ و سرزمین ملت فلسطین از سازمان های حقوقی و بشری بین المللی خواست با اعمال فشار بر رژیم اشغالگر از اسرا حمایت پزشکی به عمل آورد.

تجمع کنندگان فلسطینی  درباره خطر شیوع کرونا ابراز نگرانی کردند و مسئولیت اوضاع خطرناک داخل زندان ها را برعهده رژیم صهیونیستی دانستند.

تعداد اسرای فلسطینی بیمار در زندان های رژیم صهیونیستی در این گردهمایی نزدیک به 700 نفر اعلام شد که از بین آنها دو نفر به نام های کریم یونس و ماهر یونس به مدت 38 سال و یک نفر به نام نائل البرغوثی به مدت 40 سال است در زندان به سر می برند.

دست کم 4700 اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی با شرایطی دشوار از جمله حبس انفرادی و اهمال پزشکی و محرومیت از مراقبت های جسمی و روانی مواجه هستند. 

راهپیمایی همبستگی با اسرای فلسطینی در کرانه باختری

کلیدواژه