شنیده شدن صدای انفجار در بیروت/ هشدار ارتش لبنان به افراد مسلح
(last modified 1400-07-22T11:53:13+00:00 )
میزان 22, 1400 16:23 Asia/Kabul
  • شنیده شدن صدای انفجار در بیروت/ هشدار ارتش لبنان به افراد مسلح
    شنیده شدن صدای انفجار در بیروت/ هشدار ارتش لبنان به افراد مسلح

منابع رسانه ای از شنیده شدن صدای انفجار در بیروت و هشدار ارتش لبنان به افراد مسلح خبر دادند.

به گزارش شبکه «اسکای نیوز»؛  درپی  تیراندازی صبح امروز به سوی تظاهرات‌کنندگان لبنانی درخصوص عملکرد بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت و به شهادت رسیدن 4 لبنانی و مجروح شدن 20 تن دیگر، منابع رسانه ای اعلام کردند، صدای انفجارمهیبی نیز در بیروت شنیده شده است.

به گفته این منابع، صدای انفجار ناشی از شلیک راکت‌های B7  به بیروت بوده است.

همزمان ارتش لبنان  در بیانیه‌ای اعلام کرد، تظاهرات‌کنندگان حین حرکت به سوی کاخ دادگستری هدف حمله قرار گرفته‌اند و ارتش به سرعت منطقه «الطیونه» را محاصره کرد و در ورودهای شهر و محله‌ها مستقر شده است.

ارتش لبنان دراین بیانیه هشدار داد، به سوی هر فرد مسلحی که در جاده‌ها رویت شود، تیراندازی خواهد کرد؛ فرماندهی ارتش لبنان هم از غیرنظامیان خواست  هر چه سریعتر از خیابان‌ها خارج شوند.

درهمین حال، برخی منابع لبنانی گزارش دادند، تانک‌های ارتش در خیابان‌های بیروت مستقر شده‌اند و تیراندازی همچنان در منطقه الطیونه ادامه دارد.

«نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان نیز درسخنانی مردم را به آرامش دعوت کرد و برای بررسی این وضعیت خواهان برگزاری نشست فوق‌العاده شورای امنیت مرکزی لبنان شد.

درگیری‌ها دربیروت پس از آن آغاز شد که منابع لبنانی، صبح امروز گزارش دادند، طرفداران حزب‌الله و جنبش امل در اعتراض به عملکرد بد «طارق بیطار» بازپرس پرونده انفجار بیروت به خیابان‌ها آمده‌اند.

لحظاتی پس از انتشار این گزارش، رسانه‌ها از تیراندازی به سمت مردم و مجروح شدن تعدادی از آن‌ها خبر دادند.

پیام رهبر معظم انقلاب در پی فاجعه دردناک بندر بیروت

کلیدواژه