میزان 30, 1400 17:00 Asia/Kabul
  • نگرانی رژیم صهیونیستی ازموشک‌های حزب‌الله
    نگرانی رژیم صهیونیستی ازموشک‌های حزب‌الله

منابع عبری زبان خبردادند، ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل نگرانی از خسارت ناشی از اصابت موشک‌های حزب‌الله لبنان به کارخانه‌های شیمیایی موجود در حیفا، قصد شبیه‌سازی جنگ احتمالی با این جنبش را دارد.

روزنامه عبری‌زبان "معاریو" امروز جمعه در گزارشی نوشت: ارتش رژیم صهیونیستی مقایسه‌ای میان موشک‌های حزب‌الله و سامانه‌های دفاعی رژیم صهیونیستی انجام داده و دریافته که درصورت بروز جنگ شماری از موشک‌ها با اهداف مهم برخورد خواهند کرد .

به همین منظور نیروهای جبهه داخلی رژیم صهیونیستی قصد دارند این رزمایش را ماه آینده میلادی برگزار کنند.

این روزنامه عبری‌زبان همچنین تاکید کرد، تفاوت اصلی وضعیت کنونی با جنگ سال ۲۰۰۶ آن است که حزب‌الله امروز موشک‌های نقطه‌زن در اختیار دارد که این مسئله در درگیری‌ آینده بسیار پراهمیت است.

منابع عبری زبان پیش از این نیز از افزایش نگرانی‌های اسراییل درباره توانمندی های حزب‌الله لبنان خبرداده بودند.

«هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان اخیرا درسخنانی  با اشاره به پیروزی مقاومت لبنان در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ با رژیم صهیونیستی اعلام کرد، حزب الله لبنان امروز در سطح منطقه  قوی‌تر و ریشه دارتر و به تحقق اهداف بزرگ خود نزدیک‌تر شده  است.

طی سال‌های اخیر، ارتش رژیم اسراییل تلاش کرده  تا از خطر برخورد موشک با تأسیسات راهبردی در حیفا جلوگیری کند یا دست‌کم میزان و نوع مواد انبار شده در این شهر را کاهش دهد، اما با این وجود، همچنان بر این باور است که مواد انبار شده و بنادر حیفا و اشدود برای موشک‌های حزب‌الله یک هدف راهبردی به شمار می‌آیند.

 

کلیدواژه