عقرب 16, 1400 20:30 Asia/Kabul
  • حزب الله: عربستان باید عذرخواهی کند
    حزب الله: عربستان باید عذرخواهی کند

معاون حزب‌الله تصریح کرد، لبنان کاری انجام نداده که عذرخواهی کند بلکه این عربستان سعودی است که باید عذرخواهی کند و عقب بنشیند زیرا این رسوایی را ریاض به بار آورده است.

به گزارش رادیو دری، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان امروز یکشنبه گفت، عربستان سعودی مشکلی برای لبنان درست کرده که عنوانش اعتراض به اظهارات «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان قبل از وزیر شدنش است، این موضع ظالمانه ریاض در قبال قرداحی که درباره عربستان اشتباهی مرتکب نشده، موضعی خصمانه در قبال لبنان است.

شیخ قاسم تأکید کرد، سعودی بدون دلیل موجه و خلاف عرف دیپلماتیک، بدون احترام به وزارت خارجه یا نخست‌وزیری لبنان و حتی بدون اطلاع دادن تمام اقدامات منفی را در قبال لبنان انجام داد و سفیر لبنان را اخراج کرد؛ همه اینها مصداق اهانت سعودی به روابط با لبنان است.

عضو ارشد حزب الله تصریح کرد، لبنان کاری انجام نداده و مسؤول چیزی نیست بنابراین نباید عقب بنشیند یا عذرخواهی کند بلکه عربستان سعودی است که باید عذرخواهی کند و عقب بنشیند زیرا این رسوایی را ریاض به بار آورده است.

شیخ قاسم مسأله مقاومت را شریف‌ترین مسأله خواند و گفت، کسانی که به عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی روی آوردند به مسأله فلسطین خیانت کردند و اگر فکر می‌کنند با عادی‌سازی روابط از کشورها و آینده‌شان محافظت می‌کنند، در اشتباهند زیرا رژیم اسرائیل وارد کشوری نمی‎‌شود مگر اینکه امور را به دست می‌گیرد.

بحران اخیر میان لبنان و عربستان از آنجا آغاز شد که جرج قرداحی وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در اظهاراتی که مربوط به پیش از وزیر شدنش است، جنگ علیه یمن را بیهوده خواند و خواستار پایان آن شد که در پی این اظهارات، عربستان سعودی سفیر خود در بیروت را فراخواند و از سفیر لبنان در عربستان نیز خواست این کشور را ترک کند.

شیخ نعیم قاسم: مقاومت فلسطین شکست را بر دشمن تحمیل کرد

کلیدواژه