عقرب 22, 1400 11:42 Asia/Kabul
  • ۱۵ کشته و زخمی در حملات ائتلاف سعودی به استان‌های الحدیده و الصعده یمن
    ۱۵ کشته و زخمی در حملات ائتلاف سعودی به استان‌های الحدیده و الصعده یمن

در پی حمله زمینی و هوایی ائتلاف سعودی به دو استان الحدیده و الصعده یمن، پنج غیرنظامی از جمله سه کودک کشته و ۱۰ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش رادیو دری، درحمله توپخانه‌ای نیروهای ائتلاف سعودی به مناطق مرزی منبّه، شدا و باقم دراستان صعده (شمال یمن) یک غیرنظامی کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند.

همچنین در حمله هوایی ائتلاف متجاوز سعودی به منطقه التحیتا در جنوب استان الحدیده، چهارغیرنظامی از جمله سه کودک کشته و دو تن دیگر نیز زخمی شدند.

این حملات هوایی همزمان با عقب‌نشینی‌های مستمر نیروهای ائتلاف سعودی ازمناطق گسترده و ده‌ها پایگاه واقع منطقه بیت الفقیه و التحیتا در حومه جنوبی استان الحدیده به سمت منطقه الخوخه در جنوبی‌ترین نقطه الحدیده و منطقه ساحلی المخا درغرب استان تعز انجام شدند.

به گفته برخی منابع، با عقب‌نشینی نیروهای ائتلاف سعودی از منطقه کیلومتر۱۶، مسیر مواصلاتی صنعا-حدیده بازگشایی خواهد شد.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته و زخمی شدن صدها هزار یمنی منجر شده است.تجاوز نظامی عربستان همچنین کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است.

حملات گسترده جنگنده های سعودی به صعده و صنعاء در یمن

کلیدواژه