قوس 25, 1400 09:01 Asia/Kabul
  • حمله موشکی یمنی ها به جنوب عربستان
    حمله موشکی یمنی ها به جنوب عربستان

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، چهارشنبه شب در پاسخ به جنایات ائتلاف متجاوز سعودی در یمن، پایگاه هوایی "ملک خالد" در استان عسیر و چند هدف دیگر در "جیزان" در جنوب عربستان را موشک باران کرد.

به گزارش رادیودری، "یحیی السریع"، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، یگان موشکی این کشور با 5 فروند موشک بالستیک بومی، آشیانه جنگنده‌های سعودی در پایگاه "ملک خالد" و چند هدف دیگر در جیزان را هدف قرار داده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه موشک‌ها دقیقا به اهداف مورد نظر برخورد کرده اند، افزود: این حمله در پاسخ به تجاوزهای هوایی و جنایت‌های ائتلاف سعودی علیه مردم مظلوم یمن انجام شده است.

 جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی طی ساعات گذشته در چند نوبت مناطق مسکونی در استان های  "صنعا"، "حجه"، "مارب" و "تعز" یمن را هدف قرار داده بودند.

فرودگاه های "جیزان" و "ابها" و  همچنین پایگاه هوایی "ملک خالد"  در جنوب عربستان  در ماه های اخیر بارها توسط یگان های پهپادی و موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن هدف قرار داده شده‌اند.

این دو فرودگاه  و همچنین پایگاه هوایی "ملک خالد" محل سوخت‌گیری و پشتیبانی جنگنده‌هایی است که در حملات ائتلاف سعودی به یمن مورد استفاده قرار می گیرند.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته و زخمی شدن صدها هزار یمنی و آوارگی 4 میلیون نفر منجر شده است.

تجاوز نظامی عربستان همچنین بیش از 85 درصد زیرساخت های یمن را تخریب و این کشور با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است.

عملیات موشکی و توپخانه‌‌ای یمنی ها در جنوب عربستان

کلیدواژه