عقرب 27, 1395 09:06 Asia/Kabul
  • سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین
    سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با محکوم کردن طرح رژیم صهیونیستی مبنی بر جلوگیری از پخش اذان از گلدسته های مساجد بیت المقدس، این اقدام را تحریک احساسات مسلمانان جهان دانست.

به گزارش خبرگزاری صفا فلسطین، حسام بدران شامگاه چهارشنبه گفت: رژیم صهیونیستی به یهودی سازی مسجد الاقصی ادامه می دهد و قوانین جدیدی که از نظر مردم فلسطین و مسلمانان مردود است، اعمال می کند.

وی افزود: اقدام رژیم صهیونیستی در ممنوعیت پخش اذان از مساجد در بیت المقدس یک انگیزه جدید برای مقاومت مردمی ملت فلسطین و جوانان انتفاضه است و مقاومت با قاطعیت و قدرت به این اقدام صهیونیست ها پاسخ خواهد داد.

بدران گفت: این قانون و سیاست های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی حاکی از کینه این رژیم نسبت به مقدسات اسلامی است و اکنون زمان آن فرا رسیده تا مسلمانان در سراسر جهان اعتراض خود را نسبت به هتک حرمت مسجد الاقصی و دیگر اماکن مقدس اعلام کنند.

کابینه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه 23 عقرب موافقت خود را با قانون نژادپرستانه جلوگیری از پخش اذان از مساجد قدس را اعلام کرده بود.

در پی این اقدام نژادپرستانه، گروههای فلسطینی آن را محکوم و این تصمیم را "جنگی دینی" بر شمردند که رژیم صهیونیستی با هدف تغییر ماهیت درگیری آن را به راه انداخته است.

در نهایت، به دلیل افزایش اعتراض مردم و مسئولان فلسطینی، کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی روز سه شنبه بررسی قانون منع پخش اذان از مساجد قدس، را به تعویق انداخت.

 

 

کلیدواژه