عقرب 27, 1395 12:07 Asia/Kabul
  • سخنگوی جنبش انصارالله:  آمریکا جنگ علیه یمن را رهبری کرده است

سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیات مذاکره کنندگان یمنی، با بیان این که توقف حملات عربستان و پایان یافتن تحریم های ظالمانه علیه مردم یمن، از مهم ترین خواسته های مردم این کشور است، تصریح کرد: ما به خوبی می دانیم که آمریکا جنگ علیه یمن را رهبری کرده است.

به گزارش ایرنا، "محمد عبدالسلام"، روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری «المسیره» یمن تاکید کرد: توافقی که روز چهارشنبه در مسقط پایتخت عمان حاصل شده، توافق کلی بود که جزئیات آن مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی جنبش انصارالله تاکید کرد: ما به خوبی می دانیم که واشنگتن جنگ علیه یمن را رهبری کرده است و در واقع جنگ از سوی آمریکا آغاز شد و این آمریکایی ها بودند که از عربستان و برخی کشورهای عربی برای تهاجم به یمن حمایت کردند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با آمریکا از کانال عمان مذاکره می کنید، افزود: زمانی که با آمریکایی ها و با یک کشور میانجی مانند عمان به عنوان ناظر و ضامن این گفت و گو مذاکره می کنیم، به خوبی می دانیم که آمریکا متجاوز است، اما این سوال پیش می آید که اگر مستقیما با عربستان و یا آمریکایی ها مذاکره نکنیم و بر سر یک میز ننشینیم، پس با کدام کشور باید مذاکره کنیم؟

عبدالسلام گفت: آیا باید با کشورهایی مذاکره کنیم که خود آلت دست دیگر کشورها هستند و نه از اوضاع جنگ یمن آگاهی داشته و نه هیچ اختیاری در این باره دارند؟

سخنگوی جنبش انصارالله تاکید کرد: این کشورها از آغاز جنگ یمن هیچ اطلاعاتی از جنگ و جزئیات آن نداشتند، به همین دلیل ما مذاکره با این کشورها را اتلاف وقت و نادیده گرفتن تلاش های ارتش و کمیته های مردمی می دانیم.

تجاوز گسترده نظامیان رژیم سعودی که بیش از یک سال و نیم پیش به یمن آغاز شده است، براساس آمارهای سازمان ملل متحد تاکنون افزون بر 10 هزار کشته و هزاران مجروح، میلیارد ها دلار خسارت به جا گذاشته است.

کلیدواژه