جدی 23, 1400 09:25 Asia/Kabul
  • شکایت فلسطین از رژیم صهیونیستی به سازمان ملل
    شکایت فلسطین از رژیم صهیونیستی به سازمان ملل

نماینده فلسطین در سازمان ملل روز چهارشنبه از رژیم صهیونیستی به دلیل حملات نظام مند علیه ملت و خاک فلسطین به سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان شکایت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، "ریاض منصور"،  نماینده فلسطین در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیر کل این سازمان، رئیس دوره ای شورای امنیت (نروژ) و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل، اعتراض فلسطین را نسبت به حملات نظام مند رژیم غاصب صهیونیستی علیه ملت و خاک فلسطین اعلام کرد. 

"ریاض منصور" در این نامه تصریح کرد، بازخواست نشدن رژیم اشغالگر اسرائیل  به دلیل تجاوزاتش علیه ملت فلسطین، این رژیم را برای ارتکاب جرایم بیشتر، گستاخ‌تر می‌کند.

نماینده فلسطین در سازمان ملل، سال 2021 را خونبار ترین سال فلسطین از زمان تجاوز نظامی سال 2014 رژیم صهیونیستی به باریکه غزه برشمرد و گفت: 324 فلسطینی از جمله 86 کودک  در سال 2021 توسط نظامیان رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی به شهادت رسیده‌اند.

"ریاض منصور" در این نامه همچنین به تخریب گسترده منازل فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی و نیز حملات و تجاوزات نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به اماکن مقدس در فلسطین اشاره کرد و افزود، ورود غیرقانونی صهیونیست ها به اماکن مقدس در فلسطین،  نقض آشکار وضعیت تاریخی و قانونی در این اماکن است.

نماینده فلسطین در سازمان ملل در این نامه با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، خواستار واکنش فوری جامعه بین الملل به جنایات صهیونیست ها شد.

دستور ارتش رژیم صهیونیستی برای اعدام میدانی فلسطینیان

استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح‌های ممنوعه علیه فلسطینیان

کلیدواژه