حوت 18, 1400 08:47 Asia/Kabul
  • سید حسن نصرالله: اعتماد به آمریکا، حماقت است
    سید حسن نصرالله: اعتماد به آمریکا، حماقت است

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه آمریکا، جنایات بسیاری در حق مردم کشورهای مختلف مرتکب شده است تصریح کرد، اعتماد به آمریکا، جهل و حماقت است.

به گزارش رادیو دری، سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله لبنان روز (سه‌شنبه) در سخنانی به مناسبت یوم الجریح (روز جانباز)، با اشاره به بحران اوکراین و روسیه، آن را مهمترین تحول روز عنوان کرد و گفت، آمریکا و انگلیس، اوکراین را به سمت جنگ سوق دادند؛ زیرا رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده بود که اولویت این کشور، جنگ با روسیه و چین است. نقشه آمریکا این بود که به هر نحوی، اوکراین را به سمت جنگ بکشاند و مانع از هر گونه توافق این کشور با روسیه شود».

نصرالله، همچنین با اشاره به اظهارات رئیس جمهوری اوکراین مبنی بر اینکه غربی ها این کشور را به حال خود رها کردند افزود: «رئیس جمهور اوکراین امروز ناامید شده است؛ زیرا کمکی از سوی آمریکا مشاهده نکرد. آمریکایی ها حتی گفتند که یک سرباز هم به اوکراین اعزام نخواهند کرد لذا رئیس جمهور اوکراین آماده است که مطالبات مسکو را بررسی کند».

وی سپس به موضوع آوارگان اوکراینی پرداخت و گفت، نوع برخورد با آوارگان، تبعیض بر اساس دین و نژاد و رنگ پوست را به خوبی نشان داد و اکنون این سوال مطرح می شود که آیا این همان تمدن غربی است؟

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان به اینکه منافع سیاسی و اقتصادی، فقط مواضع آمریکا را تعیین می‌کند خاطرنشان کرد: «جهان چند ماه پیش شاهد فرار آمریکا از افغانستان بود. رئیس جمهور فراری افغانستان گفته بود که اشتباه من این بود که به آمریکا و شرکایش اعتماد کردم. وی به حرف هیچ کس گوش نکرد و این وضعیت برایش رقم خورد».

نصرالله با انتقاد از سکوت جهان در قبال شهادت نمازگزاران در پیشاور پاکستان که توسط عامل تروریست به شهادت رسیدند، تأکید کرد: «علت این سکوت این است که این تروریست ها، ساخت آمریکا و سرویس جاسوسی این کشور هستند و برای پروژه آمریکا کار می‌کنند. به همین دلیل، روز به روز مشخص می‌شود که استاندارهای آمریکا، هیچ ارتباطی به ارزشهای انسانی و اخلاقی ندارد».

سید حسن نصرالله: آمریکا مسوول اتفاقات اوکراین است

کلیدواژه