قوس 02, 1395 09:15 Asia/Kabul
  •  انتقادات از غرب بخاطر سکوت در قبال بحران بحرین

انتقادات بین المللی از غرب به دلیل نادیده گرفتن سرکوبگری های رژیم بحرین علیه شهروندان این کشور افزایش یافته است.

به گزارش العالم، سازمان های حقوق بشری منطقه ای و بین المللی با انتقاد از تعامل غرب با اقدامات سرکوبگرانه رژیم بحرین علیه فعالان سیاسی و مذهبی این کشور،ادامه این روند را عامل تشدید بحران بحرین می دانند.

بر اساس این گزارش، در آستانه سفر ترزا می صدراعظم انگلیس به بحرین، سازمان های حقوق بشری به انتقادات خود درباره چگونگی تعامل کشورهای غربی به ویژه انگلیس با بحران بحرین و نادیده گرفتن سرکوبگری های رژیم این کشور علیه بحرینی ها ادامه می دهند.

در همین حال روزنامه انگلیسی گاردین با اشاره به انتقادات سازمان عفو بین الملل علیه عملکرد حکومت بحرین نوشت، دولت انگلیس با حمایت از حاکمان بحرین، مسیرها را برای سرکوب فعالان سیاسی هموار کرده است.

سازمان آمریکایی فریدیم هاوس(خانه آزادی) هم در گزارش سالانه خود به نبود آزادی های سیاسی و اجتماعی در بحرین اشاره و اعلام کرد، منامه در سایه حمایت غرب فعالان سیاسی و مذهبی را بدون دلیل بازداشت یا لغو تابعیت می کند.

با وجود حمایت غرب از سرکوبگری حکومت آل خلیفه بحرینی ها به تظاهرات مسالمت آمیز و تحصن نامحدود خود در منطقه الدراز در ششمین ماه بازداشت و لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم روحانی ارشد این کشور ادامه می دهند.

بحرین از سال 2011 صحنه سرکوب طرفداران آزادی و پایان نژاد پرستی با حکومت آل خلیفه است.

کلیدواژه