حمل 06, 1401 10:28 Asia/Kabul

منابع رسانه ای از سوختن کامل تاسیسات شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو) در جده خبر داده اند.

به گزارش رادیو دری؛ رسانه‌های سعودی بامداد شنبه تصاویر جدیدی را از پیامد عملیات هوایی نیروهای یمنی در عمق خاک عربستان سعودی منتشر کردند که در آن آتش‌سوزی گسترده‌ای در تأسیسات نفتی آرامکو در جده مشاهده می‌شود.

ارتش و کمیته های مردمی یمن شامگاه جمعه در پاسخ به جنایات ائتلاف متجاوز سعودی تاسیسات شرکت آرامکو در جده عربستان را هدف قرار دادند.

شبکه الحدث با انتشار تصاویری زنده از پالایشگاه آرامکو در جده گزارش داد که شعله‌های گسترده‌ای در این تأسیسات زبانه می‌کشد و دود غلیظ سیاه تمام منطقه را دربرگرفته است و تلاش 15 تیم آتش نشانی برای خاموش کردن شعله های آتـش تاکنون بی نتیجه بوده است.

 

از سوی دیگر وزش باد باعث شده است تا کار مهار آتش با گذشت ساعت‌ها از حمله به سختی ادامه داشته باشد.

 

همزمان منابع مطلع روز شنبه در گفتگو با المیادین اعلام کردند  تاسیسات آرامکو به طور کامل و به صورت بی سابقه ای سوخته و از بین رفته است.

شرکت آرامکو عربستان از لحاظ مالکیت ذخایر نفت و گاز یکی از با ارزش‌ترین شرکت‌های جهان محسوب می‌شود و ارزش بازار آن ۴ تا ۵ تریلیون دلار برآورد شده است.

منابع مطلع همچنین از اختلال در نیروگاه برق عربستان به دلیل عملیات ارتش و کمیته های مردمی یمن خبر داده اند.

رسانه‌های عربی نیز گزارش دادند پس از هدف قرار گرفتن تاسیسات نفتی در عمق عربستان توسط نیروهای یمنی، سطح هشدار و آماده‌باش در امارات عربی متحده نیز افزایش یافته است.

ارتش و کمیته های مردمی یمن هشدار داده اند که حملات به عربستان تا زمانی که محاصره یمن لغو نشود، ادامه خواهد داشت.

جنگ‌افروزی های عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته و زخمی شدن صدها هزار یمنی و آوارگی 4 میلیون نفر منجر شده است.

تجاوز نظامی عربستان همچنین بیش از 85 درصد زیرساخت های یمن را تخریب و این کشور را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است.

هلاکت 20 مزدور سعودی در شهر مارب یمن

363 مورد نقض آتش‌بس در الحدیده یمن

کلیدواژه