قوس 02, 1395 15:35 Asia/Kabul
  •  تاکید بشار اسد بر  اهمیت حمایتهای روسیه از سوریه

رئیس جمهور سوریه بر حمایتهای مسکو از این کشور در زمینه های مختلف به ویژه اقتصادی را برای کاهش درد و رنج ملت سوریه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، "بشار اسد "رئیس جمهور سوریه روز سه شنبه  در دیدار یک هیات روسی به ریاست«دیمیتری روگزین» معاون نخست وزیر این کشور  درد و رنج ملت سوریه را  ناشی از نبرد با تروریستها و تحریمهای اقتصادی تحمیلی علیه آن  دانست.

اسد اعلام کرد،مواضع مسکو در سطح بین الملل و نبرد باتروریستها در سوریه نشان دهنده موقعیت مسکو بر پایه اصول، ارزشها و پایبندی به حقوق بین‌الملل و احترام به حاکمیت کشورها و حق آنان در تعیین سرنوشتشان است.
معاون نخست وزیر روسیه هم  هدف اصلی حمایت نظامی، اقتصادی و سیاسی این کشور از  سوریه را  تقویتِ ایستادگی در برابر تروریسم برشمرد و اظهار کرد، حضور تروریستها در سوریه تهدیدی برای دیگر کشورها است.

یک هیات روس متشکل از معاونان نخست وزیر، وزرای خارجه، دفاع، انرژی، کشاورزی و توسعه اقتصادی امروز (سه شنبه ) با  "بشار اسد"رئیس جمهور سوریه دیدار کردند.
در این دیدار، روابط تاریخی محکم میان روسیه و سوریه، هماهنگی موجود میان دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم و همکاری در زمینه های اقتصادی و بازرگانی بحث و بررسی شد.

 

کلیدواژه