حمل 21, 1401 16:46 Asia/Kabul
  • حزب الله لبنان: جنگ سیاسی ما با آمریکاست
    حزب الله لبنان: جنگ سیاسی ما با آمریکاست

نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت، این جنبش در انتخابات پارلمانی لبنان با آمریکا وارد جنگ سیاسی و انتخاباتی شده است.

به گزارش رادیو دری، «علی دعموش» نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان امروز یکشنبه گفت، کسانی که در انتخابات شعارهای ضدمقاومت سر می دهند، هیچ برنامه‌ای برای نجات لبنان ندارند؛ بلکه برنامه‌های آنان، طرحهای خارجی است که هدف آن، آسیب رساندن به مقاومت و الحاق لبنان به کاروان کشورهایی است که روابط خود را با دشمن صهیونیستی عادی کردند.

دعموش تأکید کرد، ما در برابر یک جنگ سیاسی و انتخاباتی مهم و حساسی هستیم. جنگ سیاسی ما با آمریکاست که از نظر سیاسی، مردمی و نظامی، مقاومت را هدف قرار می‌دهد تا لبنان را تضعیف کرده و منافع اسرائیل را تأمین کند.

این مسئول حزب الله خاطر نشان کرد، اصرار آمریکا به ادامه محاصره، تحریم، جلوگیری از ارائه راهکار و ممانعت از استفاده از پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران، چین و روسیه برای برخی از بحران های مهم مانند برق و زباله، نشان می‌دهد که آمریکا با گرسنگی و معیشت با ما وارد جنگ شده است.

پیشتر مقامات حزب‌الله بارها درباره توطئه سفارت آمریکا و مهره‌های آن برای ایجاد دودستگی میان لبنانی‌ها در انتخابات پارلمانی این کشور هشدار داده بودند.

 بنا براعلام مقامات لبنانی، انتخابات پارلمانی این کشور در تاریخ ۱۵ ماه مِی سال جاری میلادی (۲۵ ثور) برگزار خواهد شد. انتخابات پارلمانی لبنان هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود و ۱۲۸ کرسی پارلمان میان مسیحی‌ها و مسلمانان تقسیم می‌شود.

حزب الله لبنان : رژیم صهیونیستی باردیگر طعم ذلت و شکست را چشید

کلیدواژه