حمل 28, 1401 10:34 Asia/Kabul
  • یورش صدها نظامی صهیونیست به مسجدالاقصی
    یورش صدها نظامی صهیونیست به مسجدالاقصی

در سایه تداوم تنش‌ها در بیت‌المقدس، صدها نظامی صهیونیست به صحن‌های مسجدالاقصی یورش بردند.

بیت‌المقدس و صحن‌های مسجد الاقصی از روز جمعه (15 آوریل)  شاهد شدیدترین درگیری‌ها در یک سال گذشته میان نظامیان صهیونیست و نمازگزاران فلسطینی است. در این درگیری ها دست کم 160 فلسطینی زخمی و بیش از 400 تن دیگر بازداشت شدند. 

به گزارش رادیو دری، خبرگزاری شهاب فلسطین روز یکشنبه با انتشار تصاویری از استقرار صدها  نظامیان صهیونیست در صحن‌های مسجد‌الاقصی به منظور زمینه‌سازی و تامین امنیت برای ورود شهرک‌نشینان صهیونیست خبر داد.

نظامیان صهیونیست، به نگهبانان مسجدالاقصی نیز حمله می‌کنند و به گفته منابع محلی، آن‌ها را مجبور کرده‌اند که به نمازخانه‌های مسجدالاقصی بروند و با توسل به زور آن‌ها را مجبور به بستن درهای این نماز‌خانه‌ها کرده‌اند.

از سوی دیگر تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد شمار زیادی از شهرک‌نشینان در مقابل باب المغاربه تجمع کرده‌اند تا با باز شدن دروازه آن به صحن‌های مسجدالاقصی یورش برند.

بنا بر این گزارش، صدها نظامی اشغالگر وارد صحن‌های مسجدالاقصی شده‌اند و تمام امکانات مسجد را تحت کنترل دارند تا برای یورش شهرک‌نشینان آماده باشد.

شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جا داده، بخش لاینفک فلسطین و از مهم‌ترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می‌آید.

حمله نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی/ 90 فلسطینی زخمی شدند

کلیدواژه