پاسخ یمن به هرگونه نقض آتش بس کوبنده و جدی خواهد بود
(last modified 1401-02-04T09:25:19+00:00 )
ثور 04, 1401 13:55 Asia/Kabul
  • پاسخ یمن به هرگونه نقض آتش بس کوبنده و جدی خواهد بود
    پاسخ یمن به هرگونه نقض آتش بس کوبنده و جدی خواهد بود

سخنگوی دولت نجات ملی یمن با اشاره به اقدامات خضمانه ائتلاف سعودی در مارب گفت، ارتش و کمیته های مردمی یمن به نقض آتش‌بس از سوی دشمن پاسخ جدی و کوبنده خواهند داد.

سه شنبه گذشته، مزدوران ائتلاف سعودی، با دو فروند موشک کاتیوشا، مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را در البلق شرقی در استان مارب هدف قرار دادند و با تیراندازی به منازل شهروندان و مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی در استانهای مأرب و لحج نیز شش بار آتش‌بس را نقض کردند.

به گزارش رادیو دری، محمد عبدالسلام سخنگوی دولت نجات ملی یمن اظهار کرد، ائتلاف سعودی نیروهای خود را در جبهه‌های مأرب جمع کرده است.

عبدالسلام تاکید کرد، پاسخ به نقض آتش بس از ریاض تا ابوظبی بسیار کوبنده خواهد بود و نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی آماده مقابله با هرگونه تجاوزی هستند.

در همین زمینه، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن بر لزوم موفقیت آتش بس و بازگشایی فرودگاه صنعا و بنادر الحدیده و لغو محاصره تأکید کرد.

آتش‌بس در یمن از دوم آوریل اجرایی شده اما ائتلاف سعودی از عمل به تعهدات اصلی خود، به ویژه رفع محاصره از فرودگاه صنعاء طفره رفته و همچنان چند کشتی نفتی یمن را نیز در توقیف نگه داشته است.

ائتلاف سعودی 92 بار آتش بس در یمن را نقض کرد

کلیدواژه