ثور 08, 1401 07:52 Asia/Kabul
  • آمادگی فلسطینیان برای راهپیمایی روز قدس
    آمادگی فلسطینیان برای راهپیمایی روز قدس

فلسطینیان از همه اقشار، آمادگی خود را برای شرکت گسترده در راهپیمایی روز قدس اعلام کردند.

امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران برای زنده ماندن مساله اساسی فلسطین و اعلام همبستگی مسلمانان جهان با فلسطینی‌ها و بسیج نیروها برای نجات قدس‌شریف از اشغال صهیونیست‌ها، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به‌عنوان روز جهانی قدس نام‌گذاری کردند.

29 آوریل 2022 (9 اردیبهشت/ثور 1401) مصادف با 27 رمضان 1443 روز جهانی قدس است.

به گزارش رادیو دری، روزنامه انگلیسی تهران تایمز روز چهارشنبه در گزارشی نوشت، با افزایش تنش ها میان نیروهای رژیم صهیونیستی و مردم فلسطین درباره مسجد الاقصی درهفته های گذشته، فلسطینیان از همه گروه ها خود را برای راهپیمایی روز قدس آماده می کنند.

تهران تایمز به مناسبت گرامیداشت مقاومت قهرمانانه فلسطینی ها از جمله شهروندان قدس، میزبان رویدادی بر خط با عنوان «فلسطین را به خاطر بسپار» خواهد بود. این رویداد قصد دارد به جهان نشان دهد که اخگر خیره کننده مقاومت به هیچ وجه محو نخواهد شد.

براساس گزارش های ارسالی از سوی منابع بیمارستانی، نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی اخیرا تهاجم جدیدی را به محوطه مسجد الاقصی انجام داده اند که موجب زخمی شدن صدها فلسطینی شده است.

براساس این گزارش، رسانه‌های فلسطینی ویدئوهایی را منتشر کردند که نشان می‌دهد سربازان اسرائیلی حین برگزاری نماز صبح در ماه مبارک رمضان به سوی نمازگزاران گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی شلیک کرده اند.

گزارش تهران تایمز در این خصوص نوشت، در حالیکه برخی کشورهای عربی روابط خود را با رژیم اسرائیل عادی سازی کرده اند، فلسطینی ها مرحله جدیدی از مقاومت یا انتفاضه را ضد این رژیم آغاز کرده اند.

با نزدیک شدن به روز قدس، ایرانیان نیز همبستگی خود را با فلسطینی ها اعلام کرده و آنها را ترغیب می کنند تا به مبارزه خود ضد اشغالگری ادامه دهند.

فراخوان همه آزادیخواهان دنیا برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس

روز قدس روز بازیابی هویت و بازیابی کرامت انسانی ملت فلسطین است

کلیدواژه