ثور 08, 1401 10:18 Asia/Kabul
  • حمایت شخصیتهای سیاسی و مذهبی پاکستان از ملت فلسطین
    حمایت شخصیتهای سیاسی و مذهبی پاکستان از ملت فلسطین

شخصیت‌های سیاسی و مذهبی پاکستان به مناسب روز جهانی قدس با اعلام حمایت و همبستگی با فلسطین تاکید کردند، با فرمان امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران قدس همواره زنده و مورد توجه مسلمانان قرار دارد.

امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برای زنده ماندن مساله اساسی فلسطین و اعلام همبستگی مسلمانان جهان با فلسطینی‌ها و بسیج نیروها برای نجات قدس‌شریف از اشغال صهیونیست‌ها، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به‌عنوان روز جهانی قدس نام‌گذاری کردند. فردا جمعه 29 آوریل 2022 (9 اردیبهشت/ثور 1401) مصادف با 27 رمضان 1443 روز جهانی قدس است.

در این زمینه «شیرین مزاری» وزیر حقوق بشر پیشین و یکی از اعضای ارشد حزب تحریک انصاف پاکستان در گفت وگو با خبرگزاری ایران‌پرس در اسلام‌آباد گفت: نام‌گذاری روز جهانی قدس، اقدام خوبی برای یادآوری مساله فلسطین بوده و این روز بیانگر اتحاد مسلمانان است و نشان می‌دهد امت اسلامی از آزادی فلسطین حمایت می‌کند. 

«علامه راجا ناصر عباس» دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان هم در گفت وگو با ایران‌پرس گفت: فرمان امام خمینی (ره) در برگزاری روز جهانی قدس علاوه بر اینکه وحدت و همبستگی مسلمانان را تقویت می‌کند، سبب می‌شود نقشه‌های دشمنان اسلام خنثی شود. 

علامه راجا ناصر عباس تاکید کرد، حضور زن و مرد، پیر و جوان در روز جهانی قدس آن هم با زبان روزه نشان دهنده عزم راسخ‌شان در حمایت از آرمان فلسطین است و جهادی بزرگ در مقابله با استکبار جهانی است. 

«صابر ابو مریم» رئیس بنیاد فلسطین پاکستان نیز در گفت وگو با خبرگزاری ایران‌پرس گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره)، آزادی قدس یکی از مهم‌ترین شعارهای انقلاب بود که توانست در همه جهان سرایت کند. 

رئیس بنیاد فلسطین پاکستان اظهار کرد، شعار آزادی قدس به قدری به رژیم اسرائیل آسیب زده است که امروز ما شاهد آن هستیم که علاوه بر مسلمانان حتی مسیحیان و یهودی‌هایی که مخالف صهیونیسم هستند نیز علیه رژیم کودک‌کش اسرائیل به پا خواسته‌اند. 

رئیس بنیاد فلسطین پاکستان افزود: برگزاری راهپیمایی روز قدس به رژیم اسرائیل این پیام را می‌رساند که اسرائیل رژیمی نامشروع و ظالم هست که سرزمین‌ مسلمانان را اشغال کرده است. 

«ناصر شیرازی» یکی از فعالان اجتماعی پاکستان هم در گفت وگو با خبرگزاری ایران‌پرس گفت: امروز با حمایت‌های ایران جبهه مقاومت فلسطین تقویت شده است و اسرائیل که تا چندی قبل حرف از تقویت و توسعه خود می‌زد، اما اکنون به دور خودش دیوار کشیده است.

حمایت شخصیت مذهبی افغانستان از مردم مظلوم فلسطین

کلیدواژه