آماده‌باش صهیونیست‌ ها برای هفته‌ ای پرتنش در آستانه یوم‌ النکبه
(last modified 1401-02-11T10:00:40+00:00 )
ثور 11, 1401 14:30 Asia/Kabul
  • آماده‌باش صهیونیست‌ ها برای هفته‌ای پرتنش در آستانه یوم‌ النکبه
    آماده‌باش صهیونیست‌ ها برای هفته‌ای پرتنش در آستانه یوم‌ النکبه

منابع رسانه‌ای عبری‌زبان از آماده‌باش سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی برای مواجهه با هفته‌ای طوفانی و پرتنش در آستانه یوم‌ النکبة (فاجعه اشغال فلسطین) خبر دادند.

به گزارش رادیو دری، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم موقت صهیونیستی روز گذشته اعلام کرد که سرویس‌های امنیتی این رژیم برای هفته‌ای طوفانی و پرتنش آماده می‌شوند که در آن «عید فطر، روز بزرگداشت سربازان اسرائیلی کشته شده در جنگ ها، روز استقلال خواهد بود».

۱۵ ماه می میلادی (برابر با ۲۵ ثور) سالروز فاجعه اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی (موسوم به یوم النکبه) در سال ۱۹۴۸ است.

در ادامه گزارش کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی آمده است که در همین راستا؛ «ارتش اسرائیل در قدس، نوار غزه، کرانه باختری، لبنان، بلندی‌های جولان و سوریه و در مقابل ایران، وضعیت آماده‌باش را به "آمادگی حداکثری در چند جبهه" افزایش داده است».

از سوی دیگر وب‌سایت عبری «وای نت» نیز روز گذشته با انتشار گزارشی نوشت که پلیس رژیم صهیونیستی به هفته آینده که «مصادف است با روز استقلال و به موازات آن، سالروز یوم النکبه برای فلسطینی‌ها به چشم هفته‌ای دارای قابلیت شعله‌ور شدن، می‌نگرد».

بر اساس این گزارش، پلیس رژیم صهیونیستی پلیس در منطقه بیت‌المقدس احتمال درگیری را بعید نمی‌داد. 

یک افسر پلیس اسرائیل در قدس در این خصوص می‌گوید: «با وجود پایان ماه رمضان، آماده باش عملیاتی خود را حفظ خواهیم کرد. این ربطی به هیچ دوره‌ای که ما در آن حضور داریم، ندارد».

اگرچه در سال‌های گذشته هیچ برخوردی در مراسم یوم‌النکبه صورت نگرفته است، اما پلیس صهیونیستی خود را برای درگیری در «شهرهای مختلط» آماده می‌کند و علت آن را حوادث مشابه سال گذشته و با توجه به حملات پلیس در قدس که جرقه جنگ در غزه را برانگیخت و ارتش اسرائیل نیروهای خود را در «شهرهای مختلط» مستقر کرد، می‌داند.

طبق گزارش شبکه خبری «المیادین» این ارزیابی وضعیت توسط رسانه‌های عبری‌زبان بعد از سخنرانی‌های «سیدحسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان و سردار «حسین سلامی» فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت روز جهانی قدس، صورت گرفت.

رژیم صهیونیستی سست‌تر از خانه عنکبوت است

کلیدواژه