ثور 14, 1401 15:31 Asia/Kabul
  • فلسطین: شورای امنیت از ادامه تنش آفرینی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند
    فلسطین: شورای امنیت از ادامه تنش آفرینی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند

وزارت خارجه فلسطین از شورای امنیت خواست به مسوولیت خود برای توقف اقدامات تنش آفرین رژیم صهیونیستی و جسارت به مقدسات فلسطینیان عمل کند.

به گزارش رادیو دری، در این بیانیه از شورای امنیت خواسته شده  است  برای تحت فشار قرار دادن این رژیم و رعایت قوانین بین‌المللی و توقف تجاوز ارتش و شهرک نشینان رژیم صهیونیستی در سراسر سرزمینهای  فلسطین اشغالی از جمله قدس شرقی اقدامات لازم را انجام دهد.

وزارت خارجه فلسطین در این بیانیه فراخوان گروه‌های شهرک نشین افراطی برای هجوم به مسجدالاقصی، برافراشتن پرچم رژیم صهیونیستی در داخل و اقامه مراسم یهودی در صحن های این مکان اسلامی – مسیحی را محکوم کرده است.

این بیانیه همچنین از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق وسیعی از سرزمین فلسطین، ریشه کن کردن صدها درخت زیتون و حمله به چوپانان، تعرض به مسافران و آغاز ساخت کنیسه در منطقه الربابه در جنوب مسجد الاقصی در بیت المقدس را محکوم کرده است .

وزارت خارجه فلسطین افزود: این اقدامات تنش آفرین و حملات نشان‌دهنده موضع رسمی رژیم صهیونیستی بر ادامه تشدید اوضاع  و پافشاری در اجرای طرحهای خود و تداوم اشغالگری  و تشدید تنش در مسجد الاقصی است .

در ماه مبارک رمضان، مسجد الاقصی و شهر بیت المقدس، صحنه درگیری نظامیان رژیم صهیونیستی با جوانان فلسطینی بود که در نتیجه حملات روزانه شهرک نشینان اسرائیلی به این مسجد انجام می شد.

پلیس رژیم صهیونیستی در ده روز پایانی ماه مبارک رمضان و ایام عید سعید فطر، تهاجم اسرائیل به مسجد الاقصی را متوقف کرده بود ولی در هفته اخیر باردیگر با حمله به مسجدالاقصی موافقت و از شهرک نشینان صهیونیست دعوت کرد  با پرچم رژیم تل آویو وارد مسجد الاقصی شوند و در داخل این مسجد سرود این رژیم را بخوانند.

ممانعت رژیم اشغالگر قدس از پخش اذان در مسجدالاقصی

صهیونیست‎‌ها باز هم به «مسجدالاقصی» حمله کردند

کلیدواژه