ادامه پیشروی نیروهای عراقی در موصل برای آزادسازی کامل این شهر
(last modified 1395-09-04T14:04:05+00:00 )
قوس 04, 1395 18:34 Asia/Kabul
  • ادامه پیشروی نیروهای عراقی در موصل برای آزادسازی کامل این شهر

نیروهای مشترک عراقی ( ارتش ، مردمی و پیشمرگه کُرد) با ادامه عملیات ضد تروریستها در شهر موصل و محاصره آنها ، درآستانه آزادسازی کامل این شهر هستند.

به گزارش فرانس پرس ، نیروهای مردمی عراق امروز پنج شنبه  در عملیاتی ضد تروریستهای داعش از جنوب موصل پیشروی کرده اند و در غرب تلعفر در ولایت نینوا به نیروهای پیشمرگه های کُرد رسیده اند.
بر اساس این گزارش نیروهای داعش در منطقه ای به وسعت 60 کیلومتر مربع که بین موصل و تلعفر قرار دارد، محاصره شده اند و دیگر هیچگونه امکان پشتیبانی از مرزهای سوریه را ندارند.

نیروهای عراقی امروز ، محله های  "امن" ،"  قاهره"  و " الخضراء" شهر موصل را از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد و این محله ها ار از لوث تروریستها پاکسازی کردند .

در همین حال جنگنده های عراقی با حمله به پایگاههای گروه داعش در استان نینوا ، "زیاد خروفه" یکی از سرکردگان داعش را به هلاکت رساندند.

شبکه تلویزیونی العراقیه هم اعلام کرد ، نیروهای عراقی روز پنج شنبه یک کارگاه ویژه تجهیز پهپادهای داعش به مواد منفجره را در شهرک الزهور در شرق موصل کشف کردند.

فرماندهان نیروهای ارتش عراق ، تلفات داعش را در نبرد موصل سنگین توصیف کردند.

گزارش دیگر از غرب عراق حاکیست ، شهرک صنعتی فلوجه در ولایت الانبار در غرب عراق هم پس از پاکسازی از لوث تروریستهای گروه تکفیری داعش ، از انواع مین و مواد منفجره نیز پاکسازی شد تا آوارگان عراقی به خانه هایشان برگردند .

 

کلیدواژه