ثور 31, 1401 19:34 Asia/Kabul
  • تداوم گلوله باران مناطق مرزی یمن از سوی متجاوزان سعودی
    تداوم گلوله باران مناطق مرزی یمن از سوی متجاوزان سعودی

منابع یمنی از ادامه گلوله باران توپخانه ای متجاوزان سعودی به مناطق مرزی یمن خبر دادند.

با وجود امضای توافق آتش بس در استان الحدیده یمن در سال ۲۰۱۸، نیروهای متجاوز سعودی و مزدوران آن به نقض مستمر این توافق ادامه می دهند.

به گزارش رادیو دری، توپخانه ارتش عربستان منطقه مرزی شدا استان صعده واقع در شمال یمن را  گلوله باران کرد.

 یک منبع نظامی یمنی گفت: نقض آتش بس متجاوزان در دو حمله به منازل شهروندان و مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی در منطقه مالح در ناحیه ناطع استان البیضاء، و ۴۹ پرواز هواپیماهای شناسایی مسلح و جاسوسی بر فراز استان های مأرب، تعز، حجه، الجوف، صعده، صنعا، الضالع و البیضاء مشاهده شد.

این منبع نظامی افزود، مزدوران متجاوز استحکامات رزمی را در اطراف شهر مأرب و راس التبه الخضراء در ناحیه مریس در استان الضالع ایجاد کردند.

این منبع تصریح کرد، ده مورد نقض با گلوله های توپخانه ای ثبت شده است، به طوریکه مزدوران متجاوز، مواضع ارتش و کمیته‌ها را در بنی حسن، حجه، المدافن و الملاحیظ در صعده، و منطقه وبنان در ناحیه مریس در استان الضالع و وادی جاره و العمود در جیزان هدف قرار دادند.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرد.

جنگ‌افروزی های عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته و زخمی شدن صدها هزار یمنی و آوارگی بیش از 4 میلیون نفر منجر شده است.

حمله توپخانه ای ائتلاف متجاوز سعودی به استان "صعده" یمن

کلیدواژه