جوزا 01, 1401 15:20 Asia/Kabul
  • هشدار اسماعیل هنیه به رژیم صهیونیستی درباره یورش به مسجدالاقصی
    هشدار اسماعیل هنیه به رژیم صهیونیستی درباره یورش به مسجدالاقصی

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به رژیم صهیونیستی درباره یورش به مسجدالاقصی و برگزاری راهپیمایی موسوم به «پرچم» هشدار داد.

حدود ۳۰ سال است که صهیونیست‌ها راهپیمایی تحت عنوان راهپیمایی پرچم در قدس اشغالی برگزار می‌کنند و با در دست گرفتن پرچم رژیم صهیونیستی، شعارهایی علیه فلسطینی‌ها سر می‌دهند.

به گزارش رادیو دری، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس روز یکشنبه گفت، غزه و مقاومت همان طرفی بود که شمشیر را در برابر اشغالگر از غلاف بیرون کشید و عمق رژیم صهیونیستی را هدف گرفت.

هنیه تاکید کرد، سیف القدس یک نقطه تحول مهم در مسیر نبرد با دشمن صهیونیستی بود و در را به روی مرحله جدید و متفاوت باز کرد. این نبرد یک نبرد فراگیر و چند بعدی بود که تأثیرات آن فقط محدود به مسأله فلسطین نمی‌شود بلکه تأثیرات آن به کل منطقه و جامعه بین‌الملل کشیده شد.

رئیس دفتر حماس گفت، نبرد سیف القدس نظریه بازدارندگی، جنگ‌های برق‌آسا و انتقال به سرزمین دشمن را کنار زد. ابتکار عمل القسام و گروه‌های مقاومت، نظریه بازدارندگی در مقابل دشمن را ایجاد کرد.

رئیس دفتر حماس افزود، مقاومت با سیف القدس نبرد را به داخل سرزمین فلسطین کشاند و وجب به وجب فلسطین هدف اقدامات اطلاعاتی مقاومت، شلیک موشک و پرواز پهپادهای مقاومت بود. سیف القدس عناصر جدیدی را به موازنه قدرت راهبردی ملت فلسطین معرفی کرد.

هنیه افزود: موازنه قدرت راهبردی امروز به نفع ماست. نبرد سیف‌القدس، سرزمین، ملت و مسأله فلسطین را متحد کرد و موانع جغرافیایی در داخل فلسطین را برداشت.

هنیه تأکید کرد، ملت فلسطین و در مقدمه آن مقاومت در قدس و کرانه باختری اجازه اجرایی شدن این خزعبلات یهودی در مسجدالاقصی را نخواهد داد.

نبرد سیف القدس در ماه می سال ۲۰۲۱ / جوزا 1400 و در واکنش به تجاوز صهیونیست‌ها به مقدسات فلسطینی و قدس رخ داد و 12 روز به طول انجامید. مقاومت فلسطین در پاسخ به حملات صهیونیست‌ها بیش از ۴۰۰۰ موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرد.

کلیدواژه