جوزا 08, 1401 17:02 Asia/Kabul
  • تبریک بانوی مبارز فلسطینی به مناسبت آزادی هم رزم ژاپنی خود
    تبریک بانوی مبارز فلسطینی به مناسبت آزادی هم رزم ژاپنی خود

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی آزادی فلسطین، آزادی «فوساکو شیگه نوبو» یکی از بنیان گذاران ارتش سرخ ژاپن که با او همکاری می کرد را تبریک گفت.

«فوساکو شیگه نوبو» ملقب به "مریم"، بانوی حامی فلسطین و یکی از بنیانگذاران ارتش سرخ ژاپن، روز شنبه پس از گذراندن دوران محکومیت ۲۰ ساله خود از زندان آزاد شد و  مورد استقبال خانواده و جمعی از خبرنگاران و حامیانش در توکیو، پایتخت ژاپن قرار گرفت.

«لیلا خالد» در گفت و گو با خبرگزاری ژاپنی کیودو با ابراز قدردانی از این بانوی ژاپنی  گفت، از «شیگه نوبو» به دلیل حمایت از کمپ های آوارگان فلسطینی  و همچنین انعکاس مصائب فلسطینی ها به ژاپن و ژاپنی ها سپاسگزارم.

لیلا خالد با حضور در دادگاه محاکمه شیگه نوبو شهادت داده بود، شیگه نوبو در حادثه حمله به سفارت فرانسه در لاهه هیچگونه دخالتی نداشته است. اگرچه با وجود شهادت او در دادگاه،  شیگه نوبو در دادگاه محکوم شد .

خالد در دادگاه محاکمه شیگه نوبو افزود، شیگه نوبو مدافع و محافظ حقوق اساسی بشری فسلطینی ها است. نه تنها نباید او را زندانی کرد، بلکه باید به او جایزه داد. با این وجود، در نهایت قاضی دادگاه ژاپن قانع نشد و شیگه نوبو را محکوم کرد.

«لیلا خالد» عضو شورای مرکزی جبهه مردمی آزادی فلسطین  در دهه 1970 میلادی، به عنوان یکی از اعضای جبهه مردمی آزادی فلسطین، درعملیات و راهبردهای ضد اسرئیلی نقش مهمی را ایفا کرده است.

«جهاد طه» سخنگوی جنبش حماس گفت، آزادی "فوساکو شیگه نوبو" آزادی خواه ژاپنی که به دلیل حمایت و همراهی با فلسطینیان در مبارزه علیه رژیم اسرائیل در زندان‌های ژاپن محبوس بود، به معنای پیروزی او و پیروزی آرمان فلسطین است.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز در بیانیه‌ای با تبریک آزادی مبارز انقلابی ژاپنی اعلام کرد، مردم فلسطین آنچه را که این مبارز و همرزمانش در ارتش سرخ ژاپن برای فلسطین انجام دادند، فراموش نخواهند کرد.

کلیدواژه