قوس 09, 1395 15:44 Asia/Kabul
  • تظاهرات مردم یمن علیه جنایات سعودیها 

ساکنان ولایت حدیده در غرب یمن، علیه جنایات سعودی ها در یمن تظاهرات کردند. 

به گزارش پرس تی وی، در پی حمله اخیر جنگنده‌های سعودی به منطقه مسکونی "القطیعه" در ولایت حدیده که به قربانی شدن 12 غیرنظامی  منجرشد، مردم این ولایت روز دوشنبه با برگزاری تظاهرات حملات وحشیانه جنایتکاران سعودی را که  به هیچ دین و آیینی معتقد نیستند، محکوم کردند.
شرکت کنندگان در این تظاهرات  با سر دادن شعارهایی علیه مقامات سعودی تاکید کردند،توطئه‌های جنایتکاران در یمن  با شکست روبرو خواهد شد.
تظاهرات کنندگان همچنین سکوت جامعه بین‌المللی در برابر جنایات سعودیها علیه غیرنظامیان در یمن  را شرم‌آور دانستند و بر پاسخ کوبنده این کشور به جنایات سعودها تاکید کردند.

"عبدالقادر القدحی" یک مسئول قبیله ای در منطقه الحدیده یمن هم با بیان اینکه غیرنظامیان بیشترین قربانیان حملات سازمان یافته سعودیها به یمن را تشکیل می دهند، از سازمان های حقوقی و بشردوست خواست به  مسئولیتهای خود در قبال  این جنایات وارد عمل شوند.

القدحی با اشاره به بکاری گیری سلاح های ممنوع شده در سطح بین المللی از سوی متجاوزان سعودی  علیه یمنی ها گفت،  این جنایات در شرایطی است که شهروندان آسیب دیده یمنی از کمبود امکانات پزشکی و دارویی رنج می برند.

گزارشی دیگر حاکیست ارتش و کمیته‌های مردمی یمن  در پاسخ به جنایات متجاوزان سعودی دو فروند موشک به سوی یک پایگاه نظامیان سعودی در نجران  عربستان شلیک کردند.

دو نظامی سعودی نیز به ضرب تک تیراندازهای یمنی در جیزان به هلاکت رسیدند که رسانه های سعودی در اقدامی بی سابقه به بخشی از خسارات نیروهای متجاوز خود در نبردهای فرامرزی اذعان کردند.
این در حالی است که  رژیم آل سعود  از آغاز تجاوز وحشیانه  به یمن ،راهبرد سانسور اخبار تلفات سعودی ها را در دستور کار خود قرار داده است.جنگنده های سعودی روز سه شنبه چهار بار  بخش کتاف در ولایت صعده، شمال  یمن را بمباران کردند.

 

 

 

کلیدواژه