نصرالله: هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی علیه لبنان با پاسخ مواجه خواهد شد
(last modified 1401-05-04T03:09:38+00:00 )
اسد 04, 1401 07:39 Asia/Kabul
  • سید حسن نصرالله
    سید حسن نصرالله

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان گفت: از زمان جنگ تموز تا امروز، دشمن اسرائیلی متوجه شده است که هرگونه اقدام علیه لبنان با پاسخ مواجه خواهد شد.

به گزارش رادیو دری؛ سید حسن نصرالله دوشنبه شب در گفت وگو با شبکه المیادین لبنان آخرین تحولات منطقه و لبنان را تشریح کرد. 

وی در ابتدای این مصاحبه تصریح کرد، بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۸۵ آغاز شد، زمانی که دشمن اسرائیلی مجبور شد زودتر از بسیاری از مناطق تحت اشغال خود عقب نشینی کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان اضافه کرد، دشمن برای جلوگیری از ورود رزمندگان مقاومت به فلسطین، نوار مرزی را به عنوان کمربند امنیتی در نظر گرفت و از آنجا  بازدارندگی آغاز شد.

نصرالله گفت: بازدارندگی در آن زمان دستاورد همه جنبش‌های مقاومت بود که عملیات استشهادی انجام دادند و نه فقط حزب‌الله.

وی افزود: مرحله دوم بازدارندگی هم با اقدامات حزب‌الله در روستاهای خط مقدم تا سال ۱۹۹۳ آغاز شد.

دبیرکل حزب‌الله اضافه کرد: از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۶ سطح بالایی از بازدارندگی به دست آمد.

وی افزود: تفاهم آوریل ۱۹۹۶ پیروزی را در سال ۲۰۰۰ تثبیت کرد، زمانی که بازدارندگی چندین عنوان داشت، از جمله جلوگیری از بمباران اهداف غیرنظامی توسط اشغالگران.

دبیرکل حزب‌الله افزود: امروز دشمن به عملیات‌هایی متوسل می‌شود که اثری از خود برجای نمی‌گذارد و از سال ۲۰۰۶ تا کنون، دشمن جرات هیچ اقدامی علیه لبنان را نداشته است.

نصرالله در ادامه در خصوص اهمیت میدان گازی کاریش گفت: دولت لبنان قادر به اتخاذ تصمیم مناسب برای حفاظت از لبنان و ثروت آن نیست و از این رو مقاومت مجبور به اتخاذ این تصمیم است.

وی تأکید کرد که هدف حزب‌الله این است که لبنان نفت و گاز استخراج کند زیرا این تنها راه برای بقای لبنان است.

وی افزود: حزب‌الله بارها به رژیم صهیونیستی هشدار داده که در منطقه گازی و نفتی مورد منازعه در آب‌های لبنان اقدام به استخراج نکند زیرا با واکنش مقاومت روبه‌رو خواهد شد.

دبیرکل حزب الله افزود: ما درباره استخراج نفت و گاز لبنان از سوی اسرائیل جدی هستیم حتی اگر کار به جنگ برسد. قبل و بعد این موضوع، بستگی به عملکرد دشمن دارد.

وی در ادامه گفت: هیچ هدف اسرائیلی در دریا یا زمین وجود ندارد که موشک‌های دقیق مقاومت نتوانند به آن دست یابند.

نصرالله در ادامه با اشاره به قدرت دفاعی و پهپادی حزب‌الله، اضافه کرد، پهپادهای ما در طول سال‌های گذشته همواره وارد فلسطین اشغالی شده و ده‌ها بار بدون اینکه دشمن آنها را رهگیری کند، بازگشته‌اند.

سید حسن نصرالله تأکید کرد که حزب الله قدرت دفاعی و هجومی دریایی کافی در اختیار دارد و در هر نقطه‌ای از آب‌های فلسطین اشغالی، قدرت بازدارندگی و زدن دشمن را دارد.

نصرالله در پایان به مسئله ریاست جمهوری لبنان پرداخت و گفت: حزب‌الله هیچ نامزدی برای ریاست جمهوری ندارد. ما در موضعی قرار داریم که از نامزدی برای ریاست جمهوری حمایت کنیم، نه اینکه نامزد معرفی کنیم.

حزب‌الله: هدف از بحران لبنان، خلع سلاح مقاومت است

کلیدواژه