اسد 06, 1401 15:02 Asia/Kabul
  • یمن: توقیف کشتی های حامل سوخت از سوی متجاوزان سعودی ادامه دارد
    یمن: توقیف کشتی های حامل سوخت از سوی متجاوزان سعودی ادامه دارد

شرکت نفت یمن اعلام کرد ، ائتلاف متجاوز سعودی در راستای نقض مداوم آتش بس، به توقیف کشتی های حامل سوخت ادامه می دهد.

به پیشنهاد سازمان ملل متحد یک آتش بس دوماهه از دوم آوریل (۱۳ حمل) در یمن برقرار شد که از مهمترین مفاد آن ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و اجازه دو پرواز رفت و برگشت هفتگی از فرودگاه صنعاست؛ اما این آتش بس تاکنون صدها بار توسط ائتلاف متجاوزان نقض شده است.

به گزارش رادیو دری، شرکت نفت یمن تاکید کرد: ائتلاف آمریکایی – سعودی در جدیدترین نقض آتش بس، یک کشتی حامل دیزل را توقیف کرده است.

این شرکت افزود: توقیف کشتی های حامل سوخت توسط متجاوزان برغم تفتیش و دریافت مجوزهای لازم، به وخیم تر شدن اوضاع و افزایش رنج های ملت یمن منجر می شود.

مهدی المشاط  رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز روز گذشته  گفت: دشمن تلاش می کند با محاصره ظالمانه و سوء استفاده از جنبه انسانی دستاورد سیاسی کسب کند .

رئیس شورای عالی سیاسی یمن بابیان اینکه، توقیف کشتی های سوخت از سوی متجاوزان، آتش بس را به بوته آزمایش می گذارد، این اقدام متجاوزان  را محکوم کرد.

آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد برای تمدید دوباره آن، برای دو ماه دیگر تمدید شد. این آتش بس ۱۱ اسد به پایان می رسد.

ائتلاف سعودی ۱۸۹ بار آتش‌بس یمن را نقض کرد

کلیدواژه