ادامه نفت‌دزدی آمریکا در سوریه
(last modified 1401-05-22T09:13:01+00:00 )
اسد 22, 1401 13:43 Asia/Kabul
  • ادامه نفت‌دزدی آمریکا در سوریه
    ادامه نفت‌دزدی آمریکا در سوریه

آمریکا ۸۹ تانکر حامل نفت سرقت‌‌شده از میدان‌های نفتی منطقه «الجزیره» (شمال شرق) را از سوریه خارج و به کشورهای مجاور قاچاق کرده است.

به گزارش رادیو دری؛  آمریکا ۸۹ تانکر حامل نفت سرقت‌‌شده از میدان‌های نفتی منطقه «الجزیره» (شمال شرق) را از سوریه خارج کرده است.

وزارت نفت سوریه نهم ماه آگوست در گزارشی درباره میزان تولیدات نفتی این کشوراعلام کرد، نیروهای اشغالگر آمریکا و نیروهای دمکراتیک کرد سوریه (قسد)  روزانه ۶۶ هزار بشکه نفت سوریه  را از میدان‌های نفتی اشغال شده در شرق سرقت و به پایگاه‌های خود در عراق منتقل می‌کنند.

براساس داده‌های این وزارتخانه، حوزه نفت سوریه از ابتدای جنگ تا اواسط امسال حدود ۱۰۵ میلیارد دلار در نتیجه عملیات سرقت نفت از سوی آمریکا متحمل خسارت‌های سنگین شده است.

وزارت نفت سوریه همچنین اشاره کرده بود که افزون بر خسارت‌های مادی وارده به حوزه نفت این کشور، اقدامات آمریکا و شبه‌نظامیان وابسته به آن در سوریه تلفات جانی نیز به همراه داشته است به‌نحوی که ۲۳۵ نفر کشته، ۴۶ نفر زخمی و ۱۱۲ نفر ربوده شده‌اند.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه ‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شده است.

نظامیان آمریکا  و عناصر تروریستی وابسته به آنها مدتهاست که به صورت غیر قانونی در شمال و شرق سوریه حضور دارند و علاوه بر غارت منابع نفتی و نیز گندم این کشور اقداماتی را علیه مردم و نیروهای سوری انجام می دهند.

اشغالگران آمریکایی همچنان نفت سوریه را سرقت می کنند

انتقال کاروان نظامی حامل نفت سرقتی سوریه به شمال عراق

کلیدواژه