قوس 10, 1395 18:55 Asia/Kabul
  • تاکید اتحادیه عرب بر حضور اسد در انتخابات سوریه

دبیر کل اتحادیه عرب ،حضور رئیس جمهوری سوریه در انتخابات این کشور را اجتناب ناپذیر دانست.

به گزارش خبرگزاری المیادین لبنان ، "احمد ابوالغیط"، دبیرکل اتحادیه عرب روز چهارشنبه اعلام کرد ،اگر دولت و معارضان به توافقی برسند که بر اساس آن آتش‌ بس در سوریه اجرا شود و مردم نیز موافق باشند "بشار اسد"،رئیس جمهوری این کشور می‌تواند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.

احمد ابوالغیط افزود، شروط حل بحران سوریه شامل تشکیل دولتی توافقی با حضور دولت و معارضان برای مدتی معین است و هر کس معتقد است که حل کشمکش در سوریه از طریق نظامی ممکن است در توهم به سر می برد.

دبیر کل اتحادیه عرب در خصوص تعیین منطقه امن در سوریه توسط ترکیه یا دیگر طرف ها گفت: ایجاد منطقه امن در سوریه ممکن نیست و روسیه منطقه پرواز ممنوع را نخواهد پذیرفت چرا که بر آسمان سوریه کنترل دارد.

احمد ابوالغیط همچنین با اعلام اینکه دولت ترکیه در امور عراق و سوریه دخالت می کند، اذعان کرد ترکیه به گروه تروریستی داعش اجازه داده است برای سرنگون کردن دولت بشار اسد، در سوریه حضور پیدا کند.

کشورهای غربی وعربی ،امریکا و ترکیه با حمایت از گروه های تروریستی مانند داعش و جبهه النصره در عراق و سوریه در کشتار مردم این کشورها از جمله زنان و کودکان نقش تعیین کننده ای داشته اند.

 

 

کلیدواژه