"ویتالی چورکین": نشست شورای امنیت درباره حلب در حمایت از تروریست‌ها است
(last modified 1395-09-11T05:00:13+00:00 )
قوس 11, 1395 09:30 Asia/Kabul
  • "ویتالی چورکین" نماینده روسیه در سازمان ملل

نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت برای بررسی اوضاع حلب سوریه گفت: درخواست فرانسه برای تشکیل این نشست، تلاشی نافرجام برای نجات تروریست‌ها است.

"ویتالی چورکین"  نماینده روسیه در سازمان ملل با اشاره به این که آمریکا و انگلیس این مساله را از یاد برده‌اند که سوریه به پناهگاه گروه‌های تروریستی تبدیل شده است، تصریح کرد: غربی‌ها با استفاده از  تروریست‌ها به دنبال سرنگونی نظام سوریه هستند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ نماینده روسیه در سازمان ملل افزود: نگرانی فرانسه و انگلیس از وضعیت انسانی در شرق حلب با هدف سرنگونی "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه بوده و نشست شورای امنیت نیز تلاش مذبوحانه‌ای برای حمایت از تروریست‌ها است.

چورکین با انتقاد از اظهارات استفان دی‌میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه درباره نقش روسیه در بحران سوریه و همچنین طرحش برای پایان این بحران، خاطر نشان کرد: وی نقش خود را در جهت دستیابی به راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه فراموش کرده است.

نماینده روسیه در سازمان ملل همچنین دوباره پیشنهاد "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری این کشور را برای ارسال کمک‌های انسانی به سوریه ارائه کرده و گفت: ساکنان بخش شرقی حلب این منطقه را ترک کردند، زیرا دولت سوریه را تروریست نمی‌دانند.

ویتالی چورکین تاکید کرد: هیچ قطعنامه‌ای برای حلب بدون ارائه ضمانت‌های کافی تصویب نخواهد شد.

با ادامه عملیات نیروهای سوری و مقاومت در روزهای اخیر، تروریست‌ها در آستانه شکست کامل در شهر راهبردی حلب هستند.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای سرنگون کردن دولت قانونی "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه آغاز شده است.

 

کلیدواژه